آخرین اخبارروند صلحسیاستمنطقه

علی شمخانی به هیئت طالبان:

جریانی را که با جنگ بر افغانستان حاکم شود، به رسمیت نمی‌شناسیم

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با هیئت گروه طالبان با بیان این که امریکا به دنبال صلح و امنیت در افغانستان نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جریانی را که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد به رسمیت نخواهد شناخت.

به نقل از فارس، هیئت سیاسی طالبان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر معاون دفتر سیاسی این گروه که روز گذشته وارد تهران شده، امروز چهارشنبه(۸دلو) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار شمخانی گفت: امریکا به دنبال صلح و امنیت در افغانستان نیست. راهبرد امریکا تدوام جنگ و خون‌ریزی بین طیف‌های مختلف افغانستانی است.
شمخانی گفت: امریکا نمایش مذاکرات صلح را با هدف ایجاد بن‌بست در مذاکرات بین طرف‌های مختلف افغانستانی دنبال می‌کند تا آنها را مقصر ناامنی و بی‌ثباتی نشان دهند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جریانی را که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد به رسمیت نخواهد شناخت بر ضرورت مشارکت همه اقوام در تعیین سرنوشت افغانستان در روندی کاملاً مسالمت آمیز تاکید کرد.
شمخانی امنیت افغانستان به ویژه در ولایت‌های هم مرز با ایران را امری غیرقابل اغماض خواند و بر همکاری طالبان با دولت افغانستان برای مبارزه با هرگونه ناامنی و مقابله با تحرکات داعش تاکید کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا