آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

جزئیات گفت‌وگوهای هیئت طا-لبان با دیپلمات‌های غربی

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه ناروی اعلان کرد که هیئت طا-لبان و دیپلمات‌های غربی گفت‌وگوها را در اسلو آغاز کردند و روی موضوعات مختلف تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار، هیئت طالبان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان با دیپلمات‌های امریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، اتحادیه اروپا و ناروی دیدار کرد.
متقی روز گذشته به خبرنگاران در اسلو گفته است که این نشست «خود دستاوردی» برای طا-لبان است.
وی گفته است: فراهم نمودن این فرصت به ما از سوی ناروی، خود یک دستاورد است زیرا ما با جهان روی یک میز می‌نشینیم. ما مطمئین هستیم که از این جلسات می‌توانیم در بخش‌های بشردوستانه، صحت و آموزش افغانستان حمایت کسب کنیم.
در همین حال، وزارت خارجه طا-لبان در اطلاعیه‌ای گفته است که نشست هیئت طا-لبان با مقامات غربی روی اقتصاد، کمک‌های بشری، امنیت، فعالیت بانک مرکزی، صحت و سایر مسایل مربوطه متمرکز است.
شفیع‌الله اعظم یک تن از نمایند‌گان طا-لبان در این نشست، گفته است: ما از کشورهای غربی و امریکا می‌خواهیم دارایی‌هایی افغانستان را آزاد کنند.
وی افزوده است که جامعه جهانی نباید به دلایل سیاسی «مردم عادی را مجازات کند».
اعظم تأکید کرده که زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی از مردم افغانستان حمایت کند و نگذارد در زمستان «مرگ‌بار» و افزایش گرسنگی، شهروندان افغانستان مجازات شوند.
گفتنی است که در جریان این گفت‌وگوها، طا-لبان اتهامات مبنی بر بازداشت دو فعال حقوق زن را تکذیب کرده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا