آخرین اخبارورزش

جشنواره گول در نیوکمب؛ انتقام کاتالانی

بارسلونا در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی «کوپا دل ری» با نتیجه ۶-۱ سویا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

بارسلونا در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی «کوپا دل ری» با نتیجه ۶-۱ سویا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.
شاگردان ارنستو والورده که در دیدار رفت با نتیجه ۲-۰ شکست خورده بودند، در دیدار شب گذشته با یک پیروزی پرگول و قاطع، صعودشان به مرحله بعد را قطعی کردند.
بارسا بازی را بهتر آغاز کرد اما در دقایق ابتدایی نتوانست موقعیت ویژه‌ای روی دروازه سویا ایجاد کند. اما در دقیقه ۱۳، این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. خطای کیمسی پرومس روی مسی، بارسا را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. کوتینیو پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه سوریانو فرستاد.
برتری بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۱۸، این تیم صاحب دو موقعیت خوب پیاپی شد اما ضربات لوئیس سوارز و مسی، راهی به چهارچوب دروازه سویا پیدا نکرد.
در حالی که بارسا به دنبال گول‌های بعدی بود، در دقیقه ۲۴، داور یک ضربه پنالتی به سود سویا اعلام کرد. مِسا که وارد محوطه جریمه بارسا شده بود، توسط پیکه سرنگون شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. اور بانگا پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به سمت چپ دروازه بان زد اما سیله سن با یک واکنش دیدنی، توپ را دفع کرد تا دروازه بارسا بسته بماند.
پس از آن باردیگر بارسا توپ و میدان را در دست گرفت و در دقیقه ۳۱ به گول دوم رسید. سویا که برتری دیدار رفت را از دست رفته می‌دید، پیش کشید اما باز هم این بازیکنان بارسا بودند که در دقایق پایانی نیمه اول صاحب موقعیت شدند ولی نتوانستند از آن استفاده کنند و نیمه اول با همان دو گول به پایان رسید.
نیمه دوم را هم بارسا بهتر آغاز کرد و تنها ۷ دقیقه از این نیمه سپری شده بود که این تیم به گول سوم رسید.
تنها یک دقیقه بعد، بارسا به گول چهارم رسید. این بار مسی بود که با حرکت از سمت راست و پاسی دقیق، پایه گذار گول شد و سرجی روبرتو با شوت بی نقص، توپ را به گوشه دروازه سویا فرستاد.
بعد از این که بازی متعادل تر شد و بازیکنان سویا که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه ۶۷، یکی از گول‌های خورده را جبران کردند.
در ادامه باز هم بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند و پس از اینکه چند موقعیت خوب را از دست دادند، در دقایق پایانی، دو بار دیگر به گول رسیدند. ابتدا در دقیقه ۸۵، فرار جوردی آلبا از سمت چپ و ارسال او به دهانه دروازه، با ضربه لوئیس سوارز به گول پنجم تبدیل شد.
در نهایت در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده، روی یک حرکت تیمی دیدنی، مسی با پاس آلبا صاحب موقعیت شد و با یک ضربه بغل پا، حساب کار را ۶-۱ کرد تا آبی و اناری‌ها با برتری ۶-۳ در مجموع دو دیدار راهی مرحله بعد شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا