آخرین اخبارجهانسیاست

جشن سالانه خبرنگاران کاخ سفید، در نبود ترامپ برگزار می‌شود‎

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرده است که در جشن سالانه خبرنگاران کاخ سفید شرکت نخواهد کرد.
این مراسم پر زرق و برق عموما با حضور روزنامه‎نگاران، سیاستمداران و چهره‎های مشهور و اغلب روسای جمهور امریکا برگزار می‎شود.
به نقل از بی بی سی، آقای ترامپ یک روز بعد از آنکه کاخ سفید چندین روزنامه و رسانه را از حضور در یک کنفرانس‎ خبری خود محروم کرد، گفته است که در این مراسم شرکت نمی‎کند. وی مرتبا پوشش خبری رسانه‌ها را دروغ می‎خواند.
رییس‌جمهور امریکا این خبر را مثل بسیاری از موضع‎گیری‎های دیگرش در حساب توییتر خود اعلام کرده است.
روز جمعه گروهی از رسانه‎ها از جمله بی بی سی، سی ان ان، نیویورک تایمز، گاردین، لوس آنجلس تایمز، بازفید، دیلی میل و پولیتیکو از شرکت در یک کنفرانس خبری غیرتلویزیونی محروم شدند.
چند ساعت پیش از این کنفرانس، دونالد ترامپ در سخنرانی تندی خود از رسانه‎ها انتقاد کرد و گفت: جاعلان خبر دشمنان مردمند.
شبکه خبری بلومبرگ و مجله نیویورکر از رسانه‎هایی هستند که گفته‎اند امسال مراسم جشن جداگانه معمول خود را در پی مراسم سالانه کاخ سفید برگزار نمی‎کنند و شماری نیز خواستار تحریم این جشن توسط روزنامه‎نگاران شده‎اند.
تمام روسای جمهور امریکا از سال ۱۹۲۴ دست کم یک بار در مراسم جشن سالانه خبرنگاران کاخ سفید شرکت کرده‎اند و معمولاً آنان در سخنرانی آمیخته به طنز خود در این مراسم به مسائل حساس سال می‎پردازد.
باراک اوباما در هشت سال ریاست‌جمهوری خود، هشت بار در این مراسم شرکت کرد.
وی در جشن سال ۲۰۱۱ خطاب به دونالد ترامپ که در میان مهمانان بود گفت: اگر او به ریاست‌جمهوری انتخاب شود، کاخ سفید را به قمارخانه تبدیل خواهد کرد.
انجمن خبرنگاران کاخ سفید در بیانیه‎ای گفته است که متوجه موضع رییس‌جمهور شده است و امسال نیز با برگزاری مراسم برای آزادی بیان در امریکا و نقش مهم رسانه‎های خبری مستقل در یک جمهوری، جشن خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا