آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای نامزدان:

جلب یک جانبه جنرال احمدزی خلاف قانون است/ چرا متهمان از وظیفه برکنار نشده‌اند؟

شورای نامزدان ریاست جمهوری در واکنش به جلب جنرال حبیب احمدزی اعلام کرده که جلب آقای احمدزی یکطرفه است و این امر، فساد شایع شده در ارگ را صحه می‌گذارد.

شورای نامزدان ریاست جمهوری در واکنش به جلب جنرال حبیب احمدزی اعلام کرده که جلب آقای احمدزی یکطرفه است و این امر، فساد شایع شده در ارگ را صحه می‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری دید، شورای نامزدان ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای که به تاز‌گی منتشر شده، اعلام کرد است: از آنجا که اظهارات جنرال حبیب احمدزی مشاور خاص رییس پیشین حکومت وحدت ملی مبنی بر فساد گسترده مالی و اخلاقی در داخل ارگ نگرانی‌های جدی را در سطح ملی به وجود آورده و موجب بدنامی کشور در سطح جهانی شده است، ایجاب تحقیق بی‌طرفانه و قابل اعتماد مردم افغانستان، نهاد‌های حقوق بشری و مراجع پیگیر شفافیت را می‌نماید.
این شورا می‌افزاید:جلب یکجانبه جنرال احمدزی از طرف دادستانی کل بیانگر این حقیقت است که با ایشان خلاف ارزش‌های قانون و هنجارهای حقوقی رفتار می‌شود.
در این اعلامیه همچنان تصریح شده است: در صورتی که آقای جنرال احمدزی از حقِ آزادی بیان استفاده کرده است و برخی از چهره‌های دخیل در فساد را انگشت‌نما ساخته، چرا وظایف متهمان به تعلیق در نمی‌آید و از حقوق برابر با آقای احمدزی برخوردار نمی‌شوند و همچنان کسانی که متهم شده‌اند می‌باید شکایت درج می‌کردند تا در دعوای حقوقی با آقای جنرال احمدزی در سطح برابر قرار می‌داشتند و حالا که کدام شخص علیه آقای احمدزی شکایت نکرده است، دادستانی کل بر اساس کدام شکایت موصوف را جلب می‌کند و قصد استنطاق از ایشان دارد؟
شورای نامزدان ریاست جمهوری در اعلامیه اظهار داشته که این همه بازی حکومتی نشان می‌دهد که :
۱: جلب جنرال حبیب احمدزی یکطرفه است و این امر، فساد شایع شده از ارگ را صحه می‌گذارد و رویه حکومت برای پنهان کردن ابعاد فاجعه را به نمایش می‌گذارد.
۲: دستگاه آقای اشرف غنی با جلب یکطرفه جنرال احمدزی به گونه آشکار صدای آزادی بیان را خفه می‌کند و فضای اختناق در کشور را مستولی می‌نماید.
۳: کسانی که متهم به فساد شده‌اند اگر آلوده نمی‌بودند باید شکایت می‌کردند، همچنان وظایف شان به حال تعلیق درآورده شود تا در سطح برابر با مدعی خویش مواجهه کنند.
این شورا همچنان می‌افزاید که آقای غنی حق ندارد فساد گسترده در ارگ را پرده پوشی نماید، برای خاموش سازی صداهای حق طلبی منتقدان تلاش کند و باندهای فسادِ قرار گرفته در آغوش خودش را بیشتر از این مورد نوازش قرار دهد.
به گفته این شورا، حقایق یکی پی دیگر نمایان می‌شود و مردم نیز گام به گام حساس‌تر می‌شوند، بهتر است غنی در برابر حقیقت تمکین نماید، در غیر آن مسئولیت بردوش خودش و شرکای قانون شکنِ او خواهد بود.
شورای نامزدان تأکید کرده است که موضوع مطرح شده از سوی جنرال احمدزی باید از سوی مراجع مستقل و بی‌طرف بررسی شود و نیز وظایف اشخاص متهم به تعلیق درآورده شود.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که جنرال حبیب احمدزی مشاور ارشد محمد اشرف غنی از موجودیت فساد اخلاقی در ارگ پرده برداشته بود و مریم وردک مشاور دیگر آقای غنی بر این ادعا مهر تأیید گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا