آخرین اخبارافغانستان

جلسه شورای عالی اقتصادی در ارگ دایر شد


جلسه شورای عالی اقتصادی به ریاست رییس جمهور غنی روز گذشته(یک‌شنبه، ۲۵سرطان) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهوری، در این نشست روی پالیسی دسترسی باز، طرح جواز شبکه‌های فایبر نوری و هم‌چنان احداث شبکه آب‌رسانی نواحی ۱۲ و ۲۲ شهر کابل از طریق مشارکت عامه و خصوصی بحث صورت گرفت.
در این نشست تصویب شد که براساس طرح اداره تنظیم خدمات مخابرات افغانستان (اترا)، فایبر نوری افغانستان از طریق بدخشان به طول ۴۸۰ کیلومتر لین فایبرنوری به کشور چین متصل شود که براساس این پروژه هزینه اتصال شهروندان کشور به انترنت به‌طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.
سید منصور نادری، وزیر امور شهرسازی، در این نشست گفت: افغانستان ظرفیت این‌را دارد که به مرکز وصل و تکنالوژی منطقه مبدل شود و توجه به سرمایه‌گزاری در این خصوص مهم است.
رییس جمهور غنی گفت که افغانستان ظرفیت و بستر مناسب برای تطبیق پروژه فایبر نوری را دارد و به وزارت مخابرات و تکنالوژی هدایت داد تا در هماهنگی با دانشگاه پولتخنیک، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برساند تا از متخصصان آگاه در این بخش استفاده شود.
گفتنی است در این نشست، رییس جمهور غنی از طرح احداث شبکه آب‌رسانی نواحی ۱۲ و ۲۲ شهر کابل استقبال کرده و افزود که نیاز به بحث مشترک در چارچوب شورای آب و زمین است و باید معلومات جمع‌آوری و تصامیم لازم اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا