آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

جلسۀ فوق العاده کابینه؛ قیود گشت‌وگذار تا آخر رمضان ادامه می‌یابد

جلسۀ فوق‌العاده کابینه امروز با اشتراک تمامی اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ تدویر یافت.

جلسۀ فوق‌العاده کابینه امروز با اشتراک تمامی اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ تدویر یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی از خدمات شبانه روزی رهبری، کارمندان و پرسونل صحی وزارت صحت عامه که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، ابراز امتنان نمود و از رهبری آن وزارت خواست تا در جهت تداوی آنعده پرسونل صحی آن وزارت که به این ویروس مبتلا شده‌اند توجه خاص داشته باشند.
با اشاره به ازدیاد رویدادهای مثبت ویروس کرونا در دو روز اخیر؛ از مسئولان ذیربط، والیان و شاروال‌ها تقاضا نمود تا جهت مدیریت هر چه بهتر توزیع مواد ضروری، کمک‌های بشر دوستانه و توزیع نان از طریق نانوایی‌ها، توجه جدی و همآهنگی لازم نمایند.
جلسه کابینه فیصله‌های ذیل را نیز صادر کرد: تمدید وضع محدودیت گردش و قیود رفت و آمد الی اخیر ماه مبارک رمضان، توقف پروازهای مسافربری از کابل به ولایات و برعکس آن؛ توزیع کمک‌ها همزمان در مرکز و ولایات کشور؛ تائید تعدیلات در بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۹ و تصویب پلان و رهنمود استخدام منابع بشری وزارت صحت عامه برای مبارزه با ویروس کووید- ۱۹.
به همینگونه کابینه از ابتکار کمیونتی کالج پوهنتون علوم طبی کابل بخاطر ساخت ماشین تنفس مصنوعی (Ventilator) استقبال کرد و اعطای تقدیرنامه به اعضای کمیونتی کالج متذکره را تصویب نمود.

کابینه گزارش اقدامات کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پیشنهاد های آن کمیته را مورد تصویب قرار داد.
در جلسه کابینه تقاضای وزارت صحت عامه مبنی بر منظوری دریافت کمک های شرکت Global Living Sharing کشور کوریای جنوبی شامل ادویه جات و لوازم طبی و معافیت تکس اقلام مذکور، مورد تصویب قرار گرفت.
پلان و رهنمود استخدام منابع بشری برای مبارزه با کووید ۱۹، با تزئید تنظیم دو تعهد نامه در ارتباط به داشتن سند تحصیلی مرتبط و عدم نقض شرایط از جانب استخدام شونده، مورد تصویب قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا