آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

داکتر عبدالله:

جلو استفاده از امکانات دولتی را در انتخابات می‌گیریم

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که تلاش می‌کند جلو استفاده از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی و سوءاستفاده از منابع ملی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله گفته است که برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و با اعتبار و در نتیجه‌ آن انتقال سیاسی، برای صلح و ثبات و وحدت ملی افغانستان مهم خواهد بود.
او گفته است:«از این رو، باردیگر به فراهم‌آوری فرصت‌های برابر به همه‌ نامزدان در میدان انتخابات تاکید می‌کنیم و تلاش می‌ورزیم جلو استفاده از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی و سوءاستفاده از منابع ملی گرفته شود.»
رییس اجرایی درحالی این گفته‌ها را مطرح کرده است که اخیراً نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از سوءاستفاده امکانات دولتی توسط اشرف غنی در انتخابات پیشرو ابراز نگرانی می‌کنند.
نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند حکومت در پی مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان است و آقای غنی با استفاده از صلاحیت مقام ریاست جمهوری از امکانات و منابع دولتی به نفع خودش استفاده می‌کند.
پیشتر نیز رییس اجرایی در رابطه به تغییرات جدید در کابینه، گفته بود که «بعد از اول جوزا طرز رفتار، روش و اجراآت حکومت باید متفاوت باشد، زیرا «ما تعهد به فراهم‌سازی میدان مسطح برای همه‌ نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری داریم.»
او گفته بود:«نباید هیچ‌نوع سوءتفاهم درباره‌ استفاده از امکانات دولتی به هدف کمپاین صورت گیرد. برخی از تشویش‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری جدی است و باید به آن پرداخته شود.»
رحمت‌الله نبیل رییس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت نیز حکومت را متهم به سوءاستفاده گسترده از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی می‌کند. آقای نبیل اخیراً در یک نشست خبری گفت که قراردادهای میلیون دالری در بدل وعده‌ حمایت انتخاباتی داده می‌شود و یکی از نامزدان ۴۰ دفتر کمپاینی را با استفاده از پول دولت فعال کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا