آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ خواستار کمک فوری جهان برای افغانستان شد

خبرگزاری دید: فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ برای رسیدگی به مردم آسیب‌دیده افغانستان در شماری از ولایت‌ها، از جامعه بین‌المللی درخواست کمک مالی فوری کرده است.

این فدراسیون از جامعه جهانی خواسته است که برای رسید‌گی به ۵۶۰ هزار نفر در ۱۶ ولایت افغانستان، بیش از ۳۶ میلیون فرانک معادل حدود ۳۲ میلیون دالر به آنان اختصاص داده شود.
در اعلامیه این فدراسیون که روز پنج‌شنبه(۱۱ قوس) نشر شد، آمده است که مردم افغانستان با در نظرداشت خشک‌سالی حاد و مشکلات اقتصادی، زمستان سختی در پیش رو دارند و باید کمک‌های بشردوستانه به این کشور افزایش یابد.
الکساندر متئو مدیر آسیا و اقیانوسیه این فدراسیون گفت: «این بدترین بحران خشک‌سالی و گرسنگی است که افغان‌ها با آن مواجه هستند. برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در ماه‌های آینده، به اقدامات بین‌المللی بسیار سریع‌تر نیاز است».
این نهاد گفته است که در قالب کمک‌های بشردوستانه‌اش به مردم افغانستان، افزون بر غذا، بسته‌های زمستانی در برخی از ولایات که بیش‌ترین میزان آسیب‌پذیری را دارند را فراهم می‌کند.
هلال احمر و صیب سرخ این وجه مالی را برای رسیدگی به بیجاشدگان و متضرر از خشک‌سالی درخواست کرده‌اند.
از سویی هم، فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ اعلام کرده است که در حال حاضر برای کمک به جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان، در زمستان پیش‌رو به بیش از ۲۱۰ هزار تن کمک‌های غذایی فراهم می‌کند.
در همین حال، این فدراسیون گفته است که علاوه بر کمک فوری، صندوق‌های تجدیدنظر «IFRC» به ایجاد محصولات مقاوم در برابر خشک‌سالی و احیای دام‌ها به مردم افغانستان کمک می‌کند.
این درخواست حمایت مالی در حالی از سوی فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ مطرح می‌شود که در پی تحولات اخیر، میزان فقر به سرعت افزایش یافته است و میلیون‌ها تن در خطر قحطی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا