آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

جمعیت اسلامی از «صلح و اعتدال» حمایت کرد

هرچند برخی از چهره‌های جمعیت اسلامی گفتند که این حزب داکتر عبدالله را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است، ولی این حزب اعلامیه‌ای صادر کرده که بر اساس آن، از دسته انتخاباتی «صلح و اعتدال» حمایت می‌کند.

هرچند برخی از چهره‌های جمعیت اسلامی گفتند که این حزب داکتر عبدالله را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است، ولی این حزب اعلامیه‌ای صادر کرده که بر اساس آن، از دسته انتخاباتی «صلح و اعتدال» حمایت می‌کند.
در اعلامیه این حزب گفته شد که ارائه کاندیدای مستقل از سوی شورای رهبری این حزب توجیه نشد و تجربه دوبار نامزدن داکتر عبدالله به عنوان کاندیدای آن نیز یک تجربه ناموفق بود.
در بخشی از اعلامیه نوشته شده:«جمعیت اسلامی افغانستان جهت رسیدن به اهداف سیاسی خویش، با تدبیر لازم و محاسبه دقیق عمل می‌نماید تا این رسالت تاریخی را به وجه احسن به انجام رساند، از همین رو اکثریت قاطع اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی فیصله نمودند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ خورشیدی از تکت انتخاباتی «صلح و اعتدال» حمایت همه جانبه نماید.»
متن کامل اعلامیه:
اعلاميه جمعيت در حمايت از تيم صلح و اعتدال
جمعیت اسلامی افغانستان، در سال ۱۳۳۶ خورشیدی به خاطر اصلاح نظام و جامعه شکل گرفت که از آن زمان الی اکنون، علم بردار عدالت‌خواهی در همه سطوح بوده و می‌باشد.
بنابر آن، جمعیت اسلامی به این باور است که بدون تحقق عدالت در تمامی سطوح جامعه و نظام، امنیت و ثبات همیشگی به وجود نمی‌آید و همچنان، نظامی عامل اصلی ثبات پایدار در جامعه بوده می‌تواند که مشارکت واقعی مردم، هم در ساختار دولت و هم در تصمیم گیری‌های کلان ملی، از مجرای اراده مردم تحقق یابد.

برای تامین این خواست، اصل قرار گرفتن اراده اساسی مردم و رهایی از تک‌تازی‌ها و ناکارایی‌های رهبری حکومت وحدت ملی در بخش‌های مختلف، از جمله؛ تشدید روز افزون ناامنی، رکود اقتصادی و افزایش تعصبات قومی، نیاز مبرم است تا ساختار نظام فعلی و مرجع تصمیم‌گیری تغیر نماید و این خواست همیشگی ما بوده و می‌باشد.
جمعیت اسلامی افغانستان، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و سال ۱۳۹۳ خورشیدی، داکتر عبدالله عبدالله را به حیث کاندیدای این حزب پر افتخار معرفی و حمایت همه جانبه نموده بود، که متأسفانه از یکطرف عبدالله عبدالله در دو دور انتخابات گذشته و تصدی آن در پست ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی از عهده وظایف خویش موفق برآمده نتوانست، از جانب دیگر بنابر تجارب گذشته و دلایل مختلف معرفی نمودن کاندیدای مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ خورشیدی از طرف شورای رهبری جمعیت اسلامی توجیه نگردید.
بناءً جمعیت اسلامی افغانستان جهت رسیدن به اهداف سیاسی خویش، با تدبیر لازم و محاسبه دقیق عمل می‌نماید تا این رسالت تاریخی را به وجه احسن به انجام رساند، از همین رو اکثریت قاطع اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی فیصله نمودند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ خورشیدی از تکت انتخاباتی صلح و اعتدال حمایت همه جانبه نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا