آخرین اخبارافغانستانسیاست

جمعیت اسلامی: حملات انتحاری نشان می‌دهد امنیت مردم تامین نیست/ تکفیری‌ها در پی جنگ فرقه‌ای میان سنی و شیعه است

خبرگزاری دید: جمعیت اسلامی به رهبری عطا محمد نور در واکنش به حملات خونین روز گذشته در غرب کابل، می‌گوید که هسته‌های تکفیری در پی ایجاد جنگ فرقه‌ای میان شیعه و سنی است.


حزب جمعیت اسلامی در پیامی که امروز چهارشنبه(۳۱حمل) در واکنش به حملات خونین روز گذشته در کابل منتشر کرده، تاکید نموده که شیعیان و سنی‌ها همبستگی خود را حفظ کنند.
در این پیام آمده: «افغانستان کشوری است که از گذشته‌های دور کارنامه درخشانی در حوزه زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی داشته است. تکفیری‌هایی که به اختلافات فرقه‌ای دامن می‌زنند و مسلمان‌کشی می‌‌کنند، در واقع دشمنان اسلامیت و انسانیت‌اند و عامل تفرقه و خشونت در جهان اسلام».
در این پیام تاکید شده: «ترس آن می‌رود که کشور به قلمرو اختلافات فرقه‌ای میان شیعه و سنی تبدیل گردیده و از خاک افغانستان امنیت منطقه و جهان تهدید گردد».
بر بنیاد این پیام، «تامین امنیت و ثبات در افغانستان فقط هنگامی ممکن است که یک حکومت مردم‌سالار و مبتنی بر آرای مردم روی کار آمده و از همه اقوام و مذاهب کشور نمایندگی کند».
گفتنی است که حملات خونین روز گذشته در غرب کابل که دست کم ۲۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، واکنش‌های ملی و بین‌المللی گسترده را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا