آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

جمعیت اسلامی خواهان استمرار روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری دید: عطامحمد نور از رهبران سیاسی در پیامی خواستار ایجاد روابط حسنه و مستمر ایران با حزب جمعیت اسلامی شد. او بیان کرده که اکنون زمان مناسبی برای گشایش صفحه جدید در روابط و تعامل جمعیت اسلامی با جمهوری اسلامی ایران است.

جمعیت اسلامی

 

آقای نور این موضوع را در پیامی که به مناسبت درگذشت سید نورالله عماد از پیشگامان نهضت اسلامی نشر کرده، بیان نموده است.
در این پیام گفته شده که ایجاد رابطه حسنه و مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و حزب جمعیت اسلامی برای هر دو طرف مفید و سودمند است و می‌تواند همکاری گسترده‌ای در مبارزه با تروریزم، تفکر تکفیری و افراطیت به وجود بیاورد.
در بخشی از پیام گفته شده: همه‌ای شخصیت‌های مطرح در جمعیت اسلامی در پی حسن رابطه با جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، اما اینجانب عطا محمد نور به حیث رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان بیشتر به این مسئله اذعان دارم و خواهان ایجاد روابط مستمر وحسنه در ابعاد مختلف می‌باشم.
آقای نور در بخشی از پیام افزوده: جمعیت اسلامی افغانستان بستر بسیار خوب و نهاد قوی برای خدمت به افغانستان است و بستری خواهد بود بر علیه گروه‌های افراطی، تکفیری و داعش و برنامه‌های خطرناک آنها در افغانستان.
بخشی از این پیام حاکی است: امیدواریم درین شرایط حساس و تاریخی جمهوری اسلامی ایران صفحه‌ جدیدی را با جمعیت اسلامی افغانستان آغاز کند، فکر می‌کنم که در راستای منافع هر دو ملت باهم برادر اسلامی مفید، ماندگار و ارزشمند خواهد بود.
آقای نور در بخشی از پیام خواستار تاکید بیشتر کشورهای منطقه بر ایجاد دولت فراگیر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا