آخرین اخبارافغانستان

جمع‌آوری هزار وسیله نقلیه غیرقانونی از سطح شهر مزارشریف


بعد از سوء قصدی که به جان سخنگوی والی بلخ صورت گرفت، دستور جمع‌آوری موترسایکل‌های بدون اسناد و بدون پلیت از سطح شهر، توسط فرماندهی پولیس ولایت بلخ صادر شد.
گفته می‌شود این موترسایکل‌ها مورد استفاده‌های سوء بسیاری از اشخاص قرار می‌گرفتند.
فرماندهی پولیس بلخ در این خصوص گفت: جمع‌آوری این وسایل به دلیل ثبت نبودن آن‌ها در اداره ترافیک بلخ است، زیرا در عدم ثبت آنها پی‌گیری جرایمی که به واسطه آن‌ها صورت می‌گیرد نیز ممکن نیست.
تاکنون به تعداد هزار عراده موترسایکل از سطح شهر مزارشریف توسط پولیس جمع‌آوری و توقف داده شده است.
در مورد بازپس‌دهی این وسایل به مالکان آنان و شرایط این بازپس‌دهی که از طرف فرماندهی پولیس این ولایت وضع شده است نیز چنین گفته شده است: وسایل نقلیه‌ای که در این روزها جمع‌آوری شده است، در صورت ثبت شدن آنان در اداره ترافیک بلخ، به مالکان شان بازپس داده خواهد شد. البته مورد صرفا در صورت آوردن اسناد خرید انجام خواهد شد.
پیش از این شهروندان شهر مزارشریف، بابت مزاحمت‌هایی که توسط این موترسایکل‌ها صورت می‌گرفت، شاکی بودند. از جمله آن مزاحمت‌ها می‌توان دزدیده شدن تلفون‌های همراه را در جاده‌ها عنوان کرد.
سهراب یک‌تن از باشندگان مزارشریف داستان دزدیده شدن تلفونش را چنین بیان می‌کند: درست جلوی موتر نشسته بودم و با تلفون صحبت می‌کردم: ناگهان موترسایکل‌سواری که از کنار موتر رد می‌شد، به تلفون من دست انداخت، آن را گرفت و از میان موترها با سرعت با موترسایکل‌اش فرار کرد.
او همچنان گفت: خواستم شماره پلیت آن را یادداشت کنم ولی اصلا شماره پلیت نداشت.
با جمع‌آوری موترسایکل‌های ثبت نشده در اداره ترافیک، بسیاری از مشکلات و آزار و اذیت‌های مختلفی که مردم مزارشریف درگیر آن بودند، رفع خواهند شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا