آخرین اخباراجتماعافغانستان

جنبش رستاخیر تغییر از راه‌اندازی تظاهرات میلیونی خبر داد


جنبش رستاخیز تغییر، خواستار آوردن اصلاحات اساسی در نهادهای حکومتی بویژه ارگان‌های امنیتی و همچنان دادخواهی از قربانیان حوادث هفته‌های اخیر کابل شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای جنبش رستاخیز تغییر، روز گذشته، طی کنفرانسی خبری، از حکومت وحدت ملی خواستند تا مطالبات آنان مبنی بر آوردن اصلاحات در نهادهای امنیتی کشور را هر چه زودتر عملی کند.
اعضای جنبش رستاخیز تغییر با انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی، می‌گویند که حکومت در طول دو سال از آغاز فعالیتش زمینه ترور و ناامنی را در کشور به وجود آورده است.‌
آنان افزودند: تا زمانی که حکومت خواسته‌های‌شان را مورد توجه قرار ندهد، اعتراضات‌شان را در داخل و خارج از افغانستان ادامه خواهند داد.
رحمت پروانی، از اعضای جنبش رستاخیز تغییر گفت:” با گذشت ۱۶ روز از برپایی خیمه‌های تحصن، این جنبش در کابل و سایر ولایات، چنان‌چه حکومت باز هم بر موضع قبلی‌اش پافشاری کند، این جنبش در زودترین فرصت ممکن در تمام کشور تظاهرات میلیونی‌ راه‌اندازی خواهد کرد. ”
وی همچنان افزود که حکومت با جابجایی چند مهره سوخته در نهادهای امنیتی، در صدد فریب اذهان عمومی است، اما این جنبش خواستار برکناری اعضای ارشد نهادهای امنیتی از جمله حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی است.
گفتنی است معترضان جنبش رستاخیز تغییر، در اعتراض به حوادث خونین دو هفته پیش در کابل، در چهارراه‌های اصلی این شهر از ۱۶ روز بدین‌سو، دست به برپایی خیمه‌های تحصن زده‌اند و خواستار رسیدگی به مطالبات‌شان شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا