آخرین اخبارافغانستانسیاست

جنجالی شدن حضور متقی در سفارت افغانستان مقیم انقره

خبرگزاری دید: تصاویر منتشره از ضیافت سفارت افغانستان مقیم انقره و حضور امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان در آن جنجالی شد. برخی سفیر افغانستان را به خاطر میزبانی از متقی خائن خوانده‌اند.

متقی

 

روز گذشته حضور امیر خان متقی در ضیافتی در سفارت کشور واقع انقره جنجالی شد. در این ضیافت سفیر افغانستان با پرچم سه رنگ کشور نیز در کنار او دیده می‌شود.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان عکس‌هایی از این دیدار را در صفحه توییتر خود منتشر کرده و گفته آقای متقی با دیپلمات‌ها و نمایندگان جامعه افغان مقیم ترکیه و دانشجویان صحبت کرده است.
در تصاویر منتشر شده، امیر محمد رامین سفیر دولت پیشین با پرچم سه رنگ رسمی افغانستان در انقره نیز در کنار آقای متقی دیده می‌شود.
چند روز قبل نیز تصویری از آقای رامین در کنار امیرخان متقی در حاشیه نشست آنتالیا منتشر شده بود.

امیرخان متقی

همزمان شماری از دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت افغانستان در انقره در واکنش به این دیدار، در برابر ساختمان این سفارت، اعتراض کردند. دو روز پیش امیرخان متقی در گفت‌وگویی گفته بود که سفارت افغانستان در انقره در کنترول طا-لبان است و از وزارت خارجه آن‌ها دستور می‌گیرد.
این در حالی است که هیچ کشوری تاکنون دولت سرپرست طا-لبان را به رسمیت نشناخته و اکثر سفارت‌‌خانه‌های افغانستان در کشورهای مختلف، با دولت طا-لبان مراوده رسمی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا