آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

جنجال‌ها سرجایش، غنی شناسنامه برقی گرفت!

لحظات پیش محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، رولاغنی، روسای هر دو مجلس شورای ملی، معاون دوم ریاست جمهوری، معاون اول ریاست اجرایی کشور و محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت در وصف تمام جنجال‌ها شناسنامه برقی دریافتند و این روند رسماً از سوی ریاست جمهوری کلید خورد.
به گزارش خبرگزاری دید، برنامه توزیع شاسنامه‌های برقی در حالی آغاز یافت که روی درج واژه افغان جنجال‌های کلانی به میان آمد و تاکنون نیز جریان دارد.
در اواخر سال گذشته، وقتی ریاست جمهوری خبر توزیع شناسنامه‌های برقی را منتشر کرد، داکتر عبدالله در ریاست اجرایی کشور و بسیاری از جریان‌ها و احزاب سیاسی اعلام مخالفت کرده و تاکید کردند که شروع توزیع شناسنامه برقی در وضعیت کنونی مناسب نیست و باید دقت بیشتری صورت بگیرد.
داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی از جمله کسانی بودند که با تصمیم حکومت مبنی بر توزیع شناسنامه‌های برقی مخالفت کرده بودند.
رییس جمهور غنی درعین گرفتن شناسنامه برقی در خصوص انتخابات گفت که انتخابات مال مردم است و از شهروندان کشور خواست که در انتخابات آینده حضور گسترده داشته باشند.
با این همه، قرار است در ۲۸ ماه میزان انتخابات شورا‏های ولسوالی‌ها و پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قول و قرار رییس جمهور غنی در جوزای سال آینده برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا