آخرین اخباراسلایدشوروند صلحسیاستصلحمنطقه

جنرال امریکایی در دیدار با باجوا: مسئول خشونت‌ها در افغانستان گروه طالبان است

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در سفرش به پاکستان با رییس ستاد ارتش این کشور پیرامون روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده و افزوده که مسئول خشونت‌ها در افغانستان گروه طالبان است.

به نقل از پاکستان آبزرور، جنرال کنت‌ مک‌کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در سفرش به پاکستان با جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش آن کشور ملاقات کرد.
در این دیدار، جنرال مک‌کنزی با بیان این که تلاش‌های پاکستان قابل تحسین است، گفته است: ما متعهد به بررسی زمینه‌های جدید همکاری برای حفظ امنیت، ثبات و رفاه در منطقه هستیم.
بر بنیاد این گزارش، جنرال مک‌کنزی پیش از رسیدن به پاکستان به خبرنگاران گفته است که طالبان مسئول خشونت‌ها در افغانستان است.
جنرال مک‌کنزی در مورد خشونت‌ها در افغانستان گفته است: (مسئول) آن به وضوح طالبان است. به هیچ وجه فرد دیگری نیست. این بسیار واضح است.
وی با اشاره به اینکه خشونت‌ها در افغانستان بسیار بلند است، افزوده است: خشونت علیه ما و دوستان ایتلاف ناتوی ما نیست، علیه نیروهای امنیتی و نظامی و علیه مردم (افغانستان) است.
گفتنی است که دولت جدید امریکا تاکید کرده که توافقنامه طالبان – امریکا را بازنگری می‌کند و احتمالاً در ماه می از افغانستان خارج نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا