آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

جنرال ایرانی: امریکا گاهی از تروریزم و گاهی از دزدان بین‌المللی نفت حمایت می‌کند

خبرگزاری دید:به دنبال آزاد شدن نفتکش ایران از چنگ امریکایی‌ها در دریای عمان از سوی نیروهای نظامی ایران، جنرال حسین سلامی فرمانده کل سپاه آن کشور می‌گوید که امریکایی‌ها گاهی از تروریستان و گاهی هم از سارقان بین‌المللی نفت حمایت می‌کنند.


روز گذشته رسانه‌های ایرانی گزارش مفصلی از آزادی نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی این کشور از چنگال امریکایی‌های منتشر کردند.
در این گزارش‌ها تصریح شده که نفتکش ایرانی از سوی کشتی‌های جنگی امریکا دزدیده شده و تلاش می‌شود که به نقطه نامعلومی انتقال یابد، اما با دخالت نظامیان دریایی ایران آزاد شده و دوباره به آب‌های سرزمینی این کشور برده می‌شود.
فرمانده سپاه ایران در این باره می‌گوید: آنها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند، شما گام‌های محکم فرزندانتان را وقتی سوار بالگرد می‌شدند، دیدید.
به گفته جنرال سلامی، سربازان ایرانی تکثیر شده روح جنرال قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران بود که از سوی امریکا در بغداد ترور شد.
فرمانده سپاه ایران افزود: به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ گفته‌ایم که لنگرگاه امنیت این منطقه‌ایم و به همسایگانمان هم می‌گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تامین امنیت خود ناتوان‌اند. امروز قلمروهای دوردست دریا تحت اشراف نیروهای مسلح ماست.
آقای سلامی امریکا به تولید دیکتاتور متهم کرده و گفت: بیشترین اختناق و خفقان، به دار کشیدن آزادی‌خواهان جهان و تولید و تکثیر تجهیزات شکنجه به دست امریکا انجام شده است.
سلامی: ۴۰ جنگ بزرگ با ۸ میلیون کشته محصول سیاست جهانی امریکایی است. امریکا با ۷۵۰ پایگاه نظامی در جهان تلاش کرده تا سیطره سیاسی فراگیر در جهان ایجاد کند.
با این حال، تنش در روابط امریکا و ایران در هفته‌های اخیر وارد فاز جدیدی شده و نگرانی کشورهای منطقه را برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا