آخرین اخبارسیاستمنطقه

جنرال باجوا: ۴۰ میلیون افغان نباید با بحران اوکراین فراموش شود

خبرگزاری دید: رییس ستاد ارتش پاکستان در نشست افتتاحیه گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد گفت که بحران اوکراین نباید منجر به فراموش شدن ۴۰ میلیون نفر در افغانستان شود.

جنرال باجوا

 

جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان امروز شنبه(۱۳ حمل) در سخنرانی خود در نشست افتتاحیه گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد خواستار توجه جهان به افغانستان شد و صلح و ثبات را پیش‌شرط توسعه و رفاه منطقه خواند.
جنرال باجوا در رابطه به افغانستان گفت: در حالی که جهان به‌ویژه غرب درگیر بحران انسانی در حال وقوع اوکراین است، ما باید اطمینان حاصل کنیم که ۴۰ میلیون افغان که با شرایط وحشتناکی روبرو هستند، فراموش نشوند.
وی با بیان این‌که صلح و ثبات پیش‌نیاز توسعه و رفاه در منطقه است، افزود: پاکستان با افغانستان در تعامل می‌ماند.
جنرال باجوا همچنین در رابطه به تروریزم و افراط‌گرایی در داخل پاکستان گفت که «تمرکز ما بر از بین بردن تروریزم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز از طریق ارتقای انسجام ملی است».
به گفته وی، پاکستان معتقد است که گفت‌وگو و دیپلماسی می‌تواند مناقشات طولانی‌مدت مانند کشمیر و اختلاف بر سر آب بین هند و چین را حل کند.
گفتنی است که نشست افتتاحیه گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد امروز با سخنرانی شاه محمود قریشی وزیر خارجه و معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا