آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

جنرال جیمز متیس وارد کابل شد


جنرال جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در یک سفر از قبل اعلام ناشده، امروز سه‌شنبه وارد کابل شد. احتمال آمدن یک مقام بلندپایه امریکایی پس از تماس تیلفونی رییس جمهور غنی و مایک پنس معاون ترامپ، مطرح شده بود.
به گزارش خبرگزاری دید،‌ گفته می‌شود که جنرال متیس در جریان این سفرش به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی و مقام‌های نظامی افغانستان دیدار خواهد کرد.
وی پس از آن وارد کابل می‌شود که حکومت افغانستان و گروه طالبان در ایام عید سعید فطر به آتش‌بس موقت توافق کردند.
وزیر دفاع امریکا قبل از سفر به کابل گفت که برنامه‌اش این است که هم به ارزیابی حضور نظامی امریکا در افغانستان بپردازد و هم این که فرصت آشتی میان طالبان و دولت افغانستان را بررسی کند.
جنرال متیس که روز گذشته قبل از سفر به کابل وارد چین شده بود، در جمع خبرنگاران گفت که پس از هفده سال جنگ و خونریزی اکنون او نشانه‌های واقعی از آغاز گفت‌وگوها میان دولت افغانستان و طالبان را می‌بیند.
وی با اشاره به آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان بیان داشت که هرچند طالبان تمدید آتش‌بس را رد کرده‌اند اما این که بخشی از طالبان با دولت افغانستان یکجا شوند، ناممکن نیست.
وزیر دفاع امریکا در حالی وارد کابل می‌شود که قاسم رضایی، فرمانده نیروهای مرزری ایران نیز امروز وارد کابل شده است.
با این همه هفته گذشته پس از تماس تیلفونی رییس جمهور غنی و مایک پنس معاون ترامپ، احتمال آمدن یک مقام بلندپایه امریکایی به افغانستان مطرح شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا