آخرین اخبارافغانستانسیاست

جنرال دوستم به حکومت در پیوند به بازداشت قیصاری: خود را با مردم مواجه نکنید/ نظام‌الدین قیصاری را آزاد کنید!


جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه‌ای به بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده نیروهای محلی مربوط به جنبش اسلامی در فاریاب واکنش نشان داد.
جنرال دوستم در این اعلامیه از ولایت فاریاب به عنوان سد آهنین شمال کشور در برابر تهاجمات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نام‌ برده و می‌گوید که حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان و جمعیت اسلامى افغانستان مدافعین اصلى این خط دفاعى بوده که در بعضى مواقع خودش منحیث معاون اول ریاست جمهورى در راس نیروهاى دولتى و خیزش‌هاى مردمى در دفاع از فاریاب حضور داشته و در این عرصه طى دو سه سال گذشته خیزش‌هاى مردمى صدها نفر کشته و زخمى داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای دوستم گفته است: قابل یادآورى می‌دانم که نقش محترم نظام‌الدین قیصارى نماینده اینجانب در امور خیزش‌هاى مردمى در ولایت فاریاب و شهید جنرال غلام فاروق قاطع فرمانده جمعیت اسلامى برجسته بوده و فداکاری‌هاى بی‌شمارى انجام داده‌اند.
اکنون که به اثر دسیسه دشمنان ملت، جنرال غلام فاروق شهید شده و روى بعضى راپورهاى غلط و دسیسه‌هاى ناجوان‌مردانه فرمانده، نظام‌الدین قیصارى توسط حکومت دستگیر و به کابل انتقال داده شده، خطر فروپاشى و هرج و مرج در صفوف مدافعین فاریاب وجود دارد.
دوستم ادامه داده: اینجانب منحیث معاون اول ریاست جمهورى و رهبر جنبش ملى اسلامى افغانستان و عضو هیئت رهبرى ایتلاف بزرگ ملى برای نجات افغانستان، از رهبری حکومت وحدت ملی می‌خواهم که محترم نظام‌الدین قیصارى را که نماینده اینجانب در خطوط دفاعى فاریاب می‌باشد، هرچه زودتر آزاد کرده به فاریاب برگردانند و موجبات خاطر جمعى مردم را فراهم نمایند، در غیر این‌صورت ممکن در شمال کشور نارضایتى مردمى اوج گیرد و تمام پروگرام‌هاى دولت از جمله پروسه انتخابات دچار سکته‌گى و چالش جدّى شود و مسئولیت آن به دوش کسانى خواهد بود که زمینه‌ساز این بحران شده‌اند.
نظام‌الدین قیصاری، فرمانده نظامی و نماینده ارشد جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در فاریاب، عصر روز گذشته از سوی نیروهای ارتش بازداشت و به کابل انتقال داده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا