آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

جنرال دوستم: ناامنی خبرنگاران را مجبور به سکوت می‌کند

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری که در ترکیه به سر می‌برد در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفته که ناامنی سبب شده تا بسیاری از خبرنگاران انتشار گزارش‌ها را به صورت کامل بیان نکنند؛ زیرا مطمئن نیستند که بعد از انتشار گزارش مورد تهدید قرار نگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور گفته است هر چند قانون اساسی کشور به شما آزادی‌های مشخصی را روا دیده است، اما شرایط جنگی در کشور و ناامنی در شهرها و روستاها، کار خبررسانی و آگاهی‌دهی به مردم را دشوار ساخته است.
در بیانیه آقای دوستم آمده است، امسال نیز در افغانستان خشونت‌هایی علیه خبرنگاران صورت گرفته است که قابل دقت است و باید جلو آن گرفته شود. ناامنی سبب شده است که خود سانسوری در نزد همه خبرنگاران شکل بگیرد؛ زیرا آن‌ها مطمئن نیستند که پس از انتشار خبر و گزارش‌های شان، مورد تهدید و ارعاب قرار نگیرند.
با این همه، ازهژدهم مارچ روز جهانی خبرنگاران در حالی بزرگداشت می‌شود که چالش‌های جدی فراروی رسانه‌های آزاد و خبرنگاران وجود دارد و فضای امنیتی و استیلای زورمندان در لایه‌های قدرت، بسیاری از رسانه‌ها را به خود سانسوری و سکوت وادار نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا