آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

جنرال مک‌کریستال:کاهش نیروهای ما در افغانستان اشتباه استراتژیک است

جنرال استنلی مک‌کریستال نظامی بازنشسته امریکایی که در مورد اثرات کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان مصاحبه می‌کرد، این تصمیم ترامپ را یک اشتباه استراتژیک خوانده است.

جنرال استنلی مک‌کریستال نظامی بازنشسته امریکایی که در مورد اثرات کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان مصاحبه می‌کرد، این تصمیم ترامپ را یک اشتباه استراتژیک خوانده است.
آقای مک‌کریستال همچنان تاکید کرده است که با کاهش نیروها، امریکا بزرگترین عامل فشار بر طالبان را در افغانستان از دست خواهد داد.
او که با شبکه ای بی سی مصاحبه داشت گفت: با کاهش نیروهای امریکایی، ما بزرگترین وسیله اعمال نفوذ و قدرت خود را در افغانستان از دست می‌دهیم.
آقای مک‌کریستال فزوده است:« من فکر می‌کنم که اشتباه عظیم در دستور افشا شدۀ رییس جمهور این است که درست در زمانی که ما نشستن با طالبان و مذاکرات با آن‌ها را آغاز کردیم او بزرگترین نقطه اعمال قدرت و نفوذ را که ما داریم واگذار کرد.»
جنرال متقاعد امریکایی می‌گوید، فراخواندن یک بخش بزرگ نیروهای امریکایی از افغانستان که قصر سفید در مورد آن غور می‌کند، به گفت‌وگوهای صلح با طالبان و اعتماد دولت افغانستان به امریکا صدمه می‌رساند.
جنرال مک‌کریستال افزود:« اگر به طالبان گفته شود که ما در کدام تاریخ مشخص از افغانستان خارج می‌شویم رغبت آن‌ها برای رسیدن به کدام توافق به گونه قابل ملاحظه کاهش می‌یابد.»
جنرال مک‌کریستال می‌گوید در حالی‌که مقام‌های امریکا سعی دارند که شورشیان طالب را به مذاکرات وادار سازند، فراخواندن نیروهای امریکایی از افغانستان به روابط واشنگتن و کابل نیز صدمه می‌رساند.
وی می‌گوید:« البته من در بارۀ اعتماد مردم افغانستان به ما نگران بوده‌ام چون بالاخره این اعتماد مشخص خواهد ساخت که چه کسی در افغانستان برنده‌است. من فکر می‌کنم که ما احتمالاً آن‌ها را تکان دادیم، ما این باور آن‌ها را تکان دادیم که ما متحدانی هستیم که می‌توانند روی ما حساب کنند.»
کمتر از ده روز پیش اخباری در رسانه‌ها به نشر رسید مبنی بر این که ترامپ تصمیم دارد نیم نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج کند. امریکا در حال حاضر دست کم ۱۴هزار سرباز در افغانستان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا