آخرین اخبارافغانستانسیاست

جنرال مک‌کنزی از منافع امریکا در افغانستان نظارت می‌کند

پنتاگون طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن فرماندهی ماموریت نظارت از منافع امریکا در افغانستان از جنرال اسکات میلر به جنرال فرانک‌ مک‌کنزی منتقل شد.


به نقل از واشنگتن تایمز، لوید آستین وزیر دفاع امریکا روز گذشته طرح جدیدی را تأیید کرد که بر مبنای آن جنرال فرانک مک‌کنزی رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) ماموریت نظارت از نیروهای باقی‌مانده امریکایی را در افغانستان عهده‌دار شده است.
جنرال میلر که از سال ۲۰۱۸ بدینسو مسئولیت رهبری ماموریت حمایت قاطع را در افغانستان به دوش داشت، چند هفته دیگر در افغانستان می‌ماند تا روند انتقال مسئولیت‌ها را به مک‌کنزی تکمیل کند.
مقامات پنتاگون گفته‌اند که ایالات متحده از این پس چهار هدف را در افغانستان پیش خواهد برد:‌ حفاظت از ماموریت دیپلماتیک در کابل، پشتیبانی از الزامات امنیتی در میدان‌هوایی حامد کرزی، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان و ادامه ماموریت‌های ضد تروریزم.
جان کربی سخنگوی پنتاگون گفته است: خروج امن و منظم ما را قادر می‌سازد تا حضور مداوم دیپلماتیک خود را حفظ کنیم، از مردم افغانستان و دولت حمایت کنیم و از این که افغانستان یک بار دیگر به پناهگاه امن تروریزم تبدیل شود و کشور ما را تهدید کند، جلوگیری کنیم.
از سویی هم، مرکز فرماندهی جدیدی در کابل ایجاد می‌شود که مسئولیت آن را «پیتر واسیلی» به دوش خواهد گرفت و به جنرال مک‌کنزی گزارش می‌دهد.
جنرال «کرتیس بزارد» نیز دفتر مدیریت همکاری‌های امنیتی و دفاعی-افغانستان را در قطر به دوش گرفته تا هماهنگی‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام دهد.
گفتنی است که با خروج آخرین نظامی امریکایی از پایگاه بگرام، ساختار حمایت و نظارت از افغانستان تغییر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا