آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

جنرال میلی: آینده افغانستان به دست مردم این کشور است

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی و ظرفیت مبارزه و دفاع از کشور خود را دارند و ایالات متحده به حمایت از آن‌ها ادامه می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با لوید آستین وزیر دفاع این کشور گفته است که آینده افغانستان به دست مردم این کشور است و نیروهای امنیتی و دفاعی آن توانایی و ظرفیت دفاع از کشور خود را دارند.
جنرال میلی گفته است: آینده افغانستان کاملاً به دست مردم افغانستان است و چندین نتیجه احتمالی در افغانستان وجود دارد.
وی افزود که ایالات متحده به نظارت در آن‌جا ادامه می‌دهد و در صورت لزوم اصلاحات را برای پشتیبانی انجام می‌دهد.
میلی در ادامه بیان داشته است: به وضوح یک روایت وجود دارد که طالبان در حال پیروزی است – آن‌ها یک پیروزی اجتناب‌ناپذیر را تبلیغ می‌کنند. تا امروز، ۲۱۲ یا ۲۱۳ مراکز ولسوالی در کنترول طالبان است – این تقریباً نیمی از ۴۱۹ ولسوالی است که آن‌جا قرار دارد. ۳۴ مراکز ولایت در افغانستان وجود دارد، هیچ یک از آن‌ها از سوی طالبان تسخیر نشده است، هرچند آن‌ها در حومه حدود نیمی از آن‌ها فشار می‌آورند.
این جنرال بلندپایه امریکایی می‌گوید که مراکز ولایت‌ها بیشترین جمعیت را دارند و طالبان در تلاشند تا مراکز پرجمعیت، از جمله کابل را منزوی کنند.
وی افزود: طالبان قلمرو قابل توجهی را تصرف کرده و به نظر می‌رسد که حرکت استراتژیک با طالبان باشد، اما نیروهای امنیتی افغانستان در حال تحکیم نیروهای خود برای محافظت از مراکز پرجمعیت است.
جنرال میلی خاطرنشان کرده است که دیده شود چه اتفاقی خواهد افتاد و این‌که به نظر وی هنوز آخر بازی نوشته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا