آخرین اخبارجهانسیاست

جنرال پترائوس: خروج از افغانستان باعث شد امریکا «قدرت در حال افول» به نظر برسد

خبرگزاری دید: دیوید پترائوس جنرال بازنشسته امریکایی که در افغانستان خدمت کرده در آستانه یک‌سالگی خروج امریکا از افغانستان می‌گوید که غرب به‌رغم ۲۰ سال تلاش خود نتوانست به اهداف خود در افغانستان دست یابد.

جنرال پترائوس: خروج از افغانستان باعث شد امریکا «قدرت در حال افول» به نظر برسد

دیوید پترائوس، جنرال بازنشسته امریکایی که در دوران باراک اوباما در افغانستان خدمت می‌کرد، در مطلبی برای اتلانتیک با اشاره به سقوط دولت جمهوری افغانستان و بازگشت نهایی طا-لبان به قدرت، نوشته است که نتیجه خروج ایالات متحده برای افغانستان «ویرانگر‌» است.
وی با بیان این‌که «اشتباهات برجسته‌ای» در طول ۲۰ سال حضور امریکا در افغانستان رخ داد، گفته است که خروج ایالات متحده از افغانستان باعث شد دیگران به ایالات متحده به عنوان یک «شریک غیرقابل اعتماد» و قدرت بزرگ «در حال افول» نگاه کند.
جنرال پترائوس همچنین گفته است که به رغم خدمات عناصر نظامی و غیرنظامی و همچنین شرکای ایتلاف و تلاش‌های مردم افغانستان، غرب در مدت حضورش در آن‌جا به هدف خود دست نیافته است.
پترائوس افزوده است: «در واقع، در طول ۲۰ سال زندگی‌مان در آنجا، اشتباهات مهمی مرتکب شدیم و بارها و بارها کوتاهی کردیم. اگر از اشتباهات خود در این مسیر اجتناب می‌کردیم یا اصلاح می‌کردیم، گزینه‌های تعهد مستمر ما به افغانستان برای دولت‌های متوالی در واشنگتن جذاب‌تر می‌شد – و ممکن بود به طور کامل از خروج جلوگیری کند.
این جنرال بازنشسته امریکایی این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که خروج آشفته امریکا از افغانستان در آستانه یک سالگی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا