آخرین اخبارافغانستان

جنرال یفتلی: قوای مسلح به سود هیچ‌طرف سیاسی جنگ نمی‌کند

جنرال شریف یفتلی رییس ارتش کشور در یک نشست خبری گفته است که نیروهای ارتش ملی در برابر تمام قضایای سیاسی بی‌طرف است و هیچ‌گاه اقدام نظامی در برابر سیاسیون کشور نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال یفتلی در واکشن به گزارش روزنامه «وال‌‌استریت ژورنال» که گویا نیروهای ارتش مستقر در بلخ، در صورت کنار نرفتن آقای نور از مقام ولایت، دست به عملیات نظامی می‌زنند، گفت که نیروهای مسلح کشور در برابر هیچ طرف سیاسی اقدام نظامی نمی‌کند.
آقای یفتلی افزود که چنین فیصله‌ای از سوی دولت در قبال عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی گرفته نشده و نیروهای ارتش افغانستان در گذشته هم بی‌طرف بوده و بعد از این هم خواهند بود.
او تاکید کرد که سربازان ارتش در قضایای سیاسی بی‌طرف‌اند و به آن کاری ندارند و وظیفه شان دفاع از کشور است نه مداخله در قضایای سیاسی در کشور.
گفتنی ا‌ست که گزارش‌های شماری از رسانه‌ها در این اواخر حاکی از آن بود که مقاومت عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی، خشم رهبران دولت مرکزی را بر انگیخته و احتمال دارد که از گزینه نظامی علیه وی استفاده شود.
در همین حال، عطا محمد نور در واکنش به این مسئله گفته ‌است که استفاده گزینه نظامی علیه وی، نیروهای امنیتی کشور را دوپارچه خواهد کرد و هشدار داده که باید دولت دست به این اقدام نزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا