آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزیر دفاع بریتانیا:

جنگجویان داعشی در افغانستان با گروه‌های تروریستی بریتانیایی در ارتباط اند

«گوین ویلیامسون» وزیر دفاع بریتانیا تایید کرده است که گروه تروریستی داعش (شاخه خراسان) برای این کشور تهدید مستقیم است.
به نقل از اندیپندنت، گروه تروریستی داعش در سال های اخیر در افغانستان قدرت گرفته است.
آقای ویلیامسون طی سفری به مزارشریف به اسکای نیوز گفته است:« آنچه ما می بینیم تهدیدی است که از سوی این گروه متوجه بریتانیا است و ما باید کاری کنیم تا مطمئن شویم حملات مشابه «منچستر» را در آینده شاهد نباشیم.»
وی افزوده است:« ما به طور مرتب گروه های تروریستی را که در افغانستان فعالیت دارند، می بینیم [و] شواهدی مبنی بر پیوند آنها نه تنها به انگلستان بلکه به کل قاره اروپا بر میگردد.»
به گفته نظامیان امریکایی، با کشته شدن «ابوسعید اورکزی» رهبر گروه تروریستی داعش، این گروه در افغانستان تضعیف شده است.
اما جنرال جان نکلسون به صدای امریکا گفته بود:« آنها (داعش) توانسته اند بخشی از تلفات خود را با استخدام نیرو از سایر سازمان های افراط گرایی خشونت آمیز دوباره تامین کنند.»
این در حالی است که ماه گذشته، سفیر کشور در بریتانیا فاش کرده بود که تروریستان داعشی یتانیایی پس از شکست در سوریه و عراق به افغانستان آمدند.
سید طیب جواد سفیر افغانستان در بریتانیا گفته بود که افراطی‌ها نه تنها تهدیدی برای افغانستان، بلکه برای انگلستان نیز است.
سفیر افغانستان به روزنامه دیلی میل گفته بود:« تروریستان داعشی – شهروندان بریتانیا با اصلیت پاکستانی – در مرز بین افغانستان و پاکستان پیدا شده‌اند. برای آن‌ها کمی آسان است تا در این نقطه جهان فعالیت کنند. آن‌ها نه تنها تهدیدی برای افغانستان بلکه برای بریتانیا نیز است.
در همین حال، این گفته های وزیر دفاع بریتانیا در حالی مطرح می شود که ۴۴۰ نیروی تازه از بریتانیا به افغانستان رسیده است.
با این تعداد نیرو، پرسونل بریتانیایی در افغانستان به ۱ هزارو ۱۰۰ تن می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا