آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

سخنگوی وزارت خارجه چین:

جنگ‌های مداوم در افغانستان، عراق و سوریه بیان‌گر دخالت امریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید جنگ‌های مداوم در افغانستان، عراق، لیبیا و سوریه بیان‌گر دخالت و مشکل‌آفرینی ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری دید، لیجیان ژائو سخنگوی وزارت امور خارجه چین به تازگی در چند رشته توییت با استناد به گزارش دانشگاه «براون» در مورد هزینه‌های جنگ نگاشته است که جنگ‌های دوامدار در افغانستان، عراق، لیبیا و سوریه دخالت و مشکل‌آفرینی امریکا را نشان می‌دهد.
وی می‌گوید: «حقایق همواره ثابت کرده است که ایالات متحده تهدید عمده به امنیت سیاسی جهان است. این کشور از دخالت و سرنگونی دولت‌های دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی خود استفاده می‌کند و موجب تراژیدی‌های بشری با بهای سنگین در جهان می‌شود».
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌افزاید که تاریخ ۲۰۰ سالۀ امریکا همان‌طور که جیمی کارتر رییس جمهور سابق این کشور گفته بود، پر از مداخلات هژمونیک در امور دیگران است. امریکا ارزش‌های خود را بالای دیگران تحمیل می‌کند و جنگ‌طلب‌ترین ملت در تاریخ جهان است.
او تأکید کرده است: «جنگ‌های دوامدار در افغانستان، عراق، لیبیا و سوریه بیان‌گر مداخله و مشکل‌آفرینی ایالات متحده است. چه کسی به آشفتگی در غرب آسیا و شمال آفریقا دامن زد؟ چه کسی «انقلاب های رنگی» را در بسیاری از کشورها ایجاد کرده است؟ پاسخ واضح است».
گفتنی است که برنامۀ هزینه‌های جنگ دانشگاه براون دریافته است که ایالات متحده بیش از ۶.۴ میلیارد دالر را در جنگ‌های ضدتروریزم در ۸۰ کشور جهان هزینه کرده است.


بر بنیاد این گزارش، بیش از ۸۰۰ هزار نفر به دلیل خشونت‌های مستقیم جنگ، جان‌های خود را از دست دادند و بیش از ۳۳۵ هزار غیرنظامی در نتیجۀ این جنگ‌ها کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا