آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر بریتانیا:

جنگ افغانستان به بُن‌بست رسیده است


نیکولاس کی سفیر بریتانیا در کابل گفته که جنگ کنونی افغانستان به بُن‌بست رسیده و طرف‌های درگیر این جنگ از مجرای نظامی نمی‌توانند پیروز شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، ‌نیکولاس کی در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفته است که طرفین این جنگ باید انعطاف نشان بدهند تا از راه مذاکرات «بین‌الافغانی» یک توافق سیاسی به دست آید؛ زیرا به گفته وی، آتش‌بس اخیر نشان داد که به شمول مردم، طالبان و نظامیان خواهان صلح هستند.
همچنان سفیر بریتانیا در کابل، راه حل منازعات را با طالبان توافقات سیاسی خوانده ولی گفته است که برای رسیدن به این توافقات، اقدامات نظامی ضروری است.
نیکولاس کی افزوده، باوجود آن که بریتانیا خواستار مذاکرات صلح به رهبری حکومت و مردم افغانستان است، اما اگر حکومت افغانستان خواستار همکاری بریتانیا باشد، لندن برای این همکاری آماده است.
سفیر بریتانیا همچنان اضافه کرده که استراتژی جدید امریکا در قبال جنوب آسیا و افغانستان و تعهدات پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، برای طالبان نشان داد که این گروه نمی‌تواند از طریق جنگ برنده شود.
با این همه، این روزها یک بار دیگر بحث صلح و مذاکره با طالبان از سوی حکومت وحامیان آن شدت گرفته است و شورای عالی صلح اعلام کرده که در هفته جاری یک نشست چهار جانبه در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا