آخرین اخبارجهانسیاست

جنگ افغانستان را خاتمه دهید- امریکایی‌ها

تقریباً‌ دو دهه از جنگ ایالات متحده در افغانستان می‌گذرد و کانگرس این کشور هنوز نتوانسته راهی برای ختم این جنگ پیدا کند.

تقریباً‌ دو دهه از جنگ ایالات متحده در افغانستان می‌گذرد و کانگرس این کشور هنوز نتوانسته راهی برای ختم این جنگ پیدا کند.
مجلس نمایندگان امریکا به تاریخ ۲۱ جولای برای خروج نیروهای باقی مانده امریکایی از افغانستان تا ۲۹ اپریل سال ۲۰۲۱ پیشنهاد رأی‌گیری داد. این پیشنهاد با رأی‌گیری ۱۲۹-۲۸۴ رد شد.
اما از آنجا که که افراد متولد شده بعد از ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، اکنون واجد شرایط خدمت سربازی در افغانستان شده‌اند، ملت امریکا باید از خود بپرسد که چه ماموریت انجام نشده‌ای در افغانستان باقی مانده است.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، اکثریت امریکایی‌ها این جنگ را شکست خورده می‌دانند. ایالات متحده بیش از ۲ تریلیون دالر هزینه کرده و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مرد و زن امریکایی جان‌ خود را برای این «جنگ بی‌پایان» از دست داده‌اند، در حالی که هیچ هدف معنادار یا پایان آن به چشم نمی‌خورد.
پایان دادن به این جنگ، نه عجولانه است و نه نابخردانه، بلکه معقول و انسانی است. این خونریزی باید هم برای غیر نظامیان افغانستان و هم برای سربازان امریکایی متوقف شود.
کانگرس ایالات متحده باید این جنگ را خاتمه دهد. مردم امریکا خواهان پایان دادن به این جنگ هستند. وقت آن است که کانگرس بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال، با بازگرداندن سربازان از افغانستان، قدم درستی برداشته و کار درستی را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا