آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

فرمانده ناتو خطاب به طالبان:

جنگ را در برابر مردم خود متوقف کنید


جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در یک نشست مشترک خبری با سفیر ایالات متحده در کابل برای طالبان پیام می‌دهد که دست از جنگ بردارند و سلاح خویش را به زمین بگذارند.
آقای نیکلسون همچنان می‎گوید که طالبان در جنگ پیروز نخواهند شد و بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان هم خواستار آمدن دوباره نظام طالبانی نیستند.
وی که با سفیر امریکا در یک کنفرانس سخن ‎می‎زد، افزود که گروه داعش در بعضی نقاط افغانستان فعالیت دارند، ولی هسته مرکزی خلافت آن‌ها در ننگرهار، شکست خورده است.
او با آن‌که از عزم جدی ناتو برای مبارزه با گروه‌های هراس‌افکن خبر می‎دهد اما می‎افزاید که رهبری جنگ به دوش نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.
در همین حال، هوگو لارنس، سفیر امریکا در کابل تاکید می‎کند که فشارها بر طالبان حفظ شود تا آن‎ها مجبور به پذیرفتن شرایط صلح از سوی حکومت شوند.
آقای لارنس همچنان افزود که حکومت افغانستان در برابر خواست‎های ترامپ مبنی بر عزم جدی در برابر هراس‎افکنی، مبارزه با فساد اداری و ایجاد یک اداره مسئول وعده همکاری همه‌جانبه داده است.
با این حال او می‎گوید که کارهای چشمگیری شده ولی نیاز است که کارهای بیش‌تری انجام شود تا به صلح پایدار برسیم.
گفتنی است که در راهبرد تازه امریکا برای افغانستان بر مبارزه جدی در برابر گروه‎های هراس‎افکن تاکید شده و همچنان شروطی را در برابر حکومت افغانستان قرار داده که باید عملی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا