آخرین اخباراسلایدشوجهان

جنگ لفظی امریکا و کوریای شمالی جدی‎تر شده است


وزیر خارجه کوریای شمالی در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در واکنش به سخنان رییس‎جمهور امریکا اعلام کرد، ترامپ به سوی خودکشی گام بر می‎دارد.
رویترز گزارش داده است که اظهارات ری‎ یونگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس‎جمهور امریکا است که در سخنرانی خود رهبر کوریای شمالی را «مرد موشکی» خوانده بود که به سوی خودکشی گام برمی‎دارد.
این دیپلومات کوریای شمالی ترامپ را «آشفته و خودخواه» خطاب کرده و هشدار داد که در پی تهدید کردن کوریای شمالی به نابودی کامل، پاسخی سخت دریافت خواهد کرد.
او همچنان اعلام کرد که تهدیدهای امریکا علیه کوریای شمالی باعث می‌شود که رسیدن موشک‎های آن کشور به امریکا بیش از پیش حتمی شود.
در همین حال دونالد ترامپ نیز در واکنش به سخنان وزیر خارجه کوریای شمالی با لحن بی‌سابقه‎ای آن کشور را تهدید کرده و گفته است که اگر او سخنان رهبرش را تکرار کرده باشد، کوریای شمالی مدت زیادی دوام نخواهد کرد.
آقای ترامپ که پیشتر رهبر کوریا را «مرد موشکی» خوانده بود، پس از اظهارات وزیر خارجه آن کشور که به دلیل این لقب ترامپ را تهدید کرد، در توئیتی تازه خود رهبر کوریا را « مردک موشکی» خطاب کرد.
ترامپ توئیت کرده:« همین حال شنیدم وزیر امور خارجه کوریای شمالی در سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر نظرات «مردک موشکی» را تکرار کرده باشد، آنها دیگر مدت زیادی دوام نخواهند داشت.»
گفتنی است که تنش‎های لفظی میان رهبران کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا پس از آزمایش‎های موشکی پیونگ‎یانگ جدی‎تر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا