آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

مشاور امنیت ملی در پیوند به ششم جدی:

جهاد افغانستان یکی از صفحات درخشان تاریخ معاصر بشریت است

مشاور امنیت ملی در پیامی به مناسبت ششم جدی سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان، این روز را سرآغاز مصیبت و جنگ در کشور خوانده و جهاد مردم را یکی از صفحات درخشان تاریخ معاصر جهان عنوان نموده است.
به گزارش خبرزگراری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در پیامی که امروز جمعه به مناسبت ششم جدی سالروز تجاوز ارتش سرخ به کشور ما منتشر کرده، این روز را آغاز مصیبت و جنگ طولانی درمیهن خوانده و تاکید نموده که هنوز نیز مردم ما تاوان آن تجاوز را می‌پردازند.
محب: مردم افغانستان با هجوم قشون سرخ در ششم جدی سال ۱۳۵۸ به کشورشان جانفشانی‌های بی‌شماری را در راه آزادی خواهی متقبل شده، با ایمان به خداوند و فداکاری جان و مال شان به جهانیان ثابت ساختند که هرگز استبداد، ظلم و غلامی را نپذیرفته و برای کسب آزادی حاضر به هر نوع قربانی می‌باشند.
به باور آقای محب، ششم جدی ۱۳۵۸ که سر آغاز بزرگترین مصیبت تاریخ مردم ما بود و از آنروز به بعد افغانستان در میان شعله‌های جنگ‌های ویرانگر سوخت اما افغان‌ها در برابر آن بیشتر از هر زمان دیگری با هم دست اتحاد و یکدلی دادند و متحدانه در برابر طاغوت سرخ قد علم کرده مبارزه دشواری را آغاز کردند.
مشاور امنیت ملی کشور ضمن گفتن این که «جهاد مردم افغانستان یکی از درخشان ترین صفحات تاریخ معاصر بشریت است.» تاکید کرده که مبارزه مردم ما هنوز نیز علیه تروریزم جهانی ادامه دارد و هزاران تن از مردم ما به ویژه اعضای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور روزانه جان شیرین خویش را در راه مبارزه برای اعتلا و سربلندی کشور از دست می‌دهند.
او ابراز امیدواری کرده که به زودی صلح و امنیت پایدار در کشور ما حاکم شود تا همه مردم متحدانه برای آبادی و عمران میهن تلاش کنیم.
گفتنی است که ارتش سرخ شوروی سابق به تاریخ ششم جدی سال ۱۳۵۸ خورشیدی به کشور ما تجاوز کرده و مدت ده سال در این سرزمین به تجاوز و اشغال ادامه داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا