آخرین اخباراجتماعافغانستان

جهان نباید مردم پکتیکا را نادیده بگیرد

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: همزمان با ارسال کمک‌های داخلی و خارجی با ولایات زلزله‌زده، یک نهاد خیریه می‌گوید که کشورهای جهان نباید در این شرایط مردم پکتیکا و خوست را فراموش کنند.

جهان نباید مردم پکتیکا را نادیده بگیرد

مسئولان این نهاد خیریه به منظور رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین لرزه ولایات پکتیکا و خوست خیمه جمع‌آوری کمک را در ۹ ولایت کشور برپا کرده است.
صابر نواز رییس این بنیاد خیریه امروز پنج‌شنبه (۲ سرطان) گفت: کمک‌ها و تیم‌های سروی ما به ولایات آسیب‌دیده‌ اعزام شده است.


آقای نواز گفت که ما از امروز در ۹ ولایت کشور خیمه‌های جمع‌آوری کمک را برپا نمودیم تا وسیله‌‌ای برای رسانیدن کمک‌های هموطنان خویش به آسیب‌دیدگان زمین لرزه دو شب قبل ولایات شرقی کشور شویم.
رییس بنیاد افغان نجات گفت: تیم‌‎های امدادی ما از طبقه اناث به منظور سروی و امداد در ساحات آسیب‌دیده حضور دارند و به اندازه توان به مجروحان آن حادثه طبیعی خدمات صحی ارایه کرده و برای آنها غذا و سرپناه آماده می‌کنند.
از سویی هم، مولوی محمد سرور سروری عضو این بنیاد خیریه از نهاد‌های مدد رسان ملی و بین‌المللی می‌خواهد که در چنین شرایط دست آسیب‌دیدگان ناشی از زمین لرزه ولایت پکتیکا و خوست را بگیرند.
گفتنی است که دو شب قبل زمین لرزه‌ای به مقیاس ۶٫۱ درجه ریشتر بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را تکان داد که در اثر آن صد‌ها خانه در ولایات پکتیکا و خوست ویران و بیش از ۲۵۰۰ نفر در دو ولایت یاد شده کشته و زخمی شدند.
مقامات حکومت سرپرست طا-لبان اعلام کرده که محموله‌های کمکی ایران و قطر برای زلزله زدگان پکتیکا و خوست صبح امروز به افغانستان رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا