آخرین اخباراجتماع

جوانان برای پاکی شهر مزار شریف دست به کار شدند

ده‌ها تن از دانشجویان بلخی در یک اقدام خودجوش برای سهم‌گیری جهت پاکی شهر مزار شریف، لباس نارنجی به تن کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد نصیر عینی، شهردار مزار شریف گفت: این برنامه از طرف«اتحادیه خدمت‌گذاران میهن» به راه انداخته شده که ۵۰ تن از جوانان پسر و دختر برای پاکی جاده‌های شهر سهم گرفتند.
وی ضمن استقبال از این اقدام، آن را الگوی خوبی برای دیگر شهریان دانست و از همه‌ای شهروندان خواست تا مسوولیت خود را در این راستا ادا کرده و از آلوده‌کردن جاده‌های شهر جلوگیری کنند.
سمیع سمیر عارض، مسوول اتحادیه خدمت‌گذاران میهن گفت: برنامه آنان دوامدار است و روزهای جمعه هر هفته، در یکی از جاده‌های شهر اجرا می‌شود.
وی هدف از راه‌اندازی این برنامه را همکاری با کارکنان شهرداری و ایجاد روحیه مسوولیت‌پذیری شهروندان به منظور رعایت قوانین شهری و پاک نگه‌داشتن محیط زیست خواند.
فریده، یک تن از بانوان شرکت‌کننده این برنامه، باورمند است که هر فرد اگر یک شخص را اصلاح کند، به مرور زمان جامعه اصلاح خواهند شد. با اتحاد و همدلی می‌توان هر کاری را انجام داد. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که کارکردن ننگ نیست، بلکه بیکاری و بی‌مسوولیتی ننگ می‌باشد.
با نزدیک‌شدن جشن نوروز، حرکت‌ها برای پاک‌کاری و تغییر چهره ظاهری شهر مزار شریف در هر گوشه این شهر آغاز شده است. مردم مزار شریف انتظار دارند، مانند سال‌های قبل بتوانند از مهمانان نوروزی به بهترین وجه استقبال و پذیرایی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا