آخرین اخباراجتماعافغانستان

جوانان رضاکار در بامیان: رضاکاری باید یک مرحله باشد نه یک مقطع

شماری زیادی از جونان رضاکار در ولایت بامیان از نبود کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی شکایت داشته می‌گویند، بیش از ۳ سال می‌شود که به شکل رضاکارانه فعالیت ‌داشته اما تاکنون دولت زمینه‌ی کار را برای آنان فراهم نکرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در مراسمی که به منظور آگاهی‌دهی و تشکیل انجمن جوانان رضاکار برگزار شده بود، بر افزایش فعالیت جوانان رضاکار در بخش‌های مختلف تاکید شد، که جونان نیز از تشکیل و ایجاد این انجمن استقبال کردند.
جمیله نبی‌زاده، یکی از این جوانان رضاکار می‌گوید: جوانان به دلیل داشتن استعدادهای ناب می‌توانند نقش مهمی را در پیشبرد امور کاری در بخش‌های مهم دولتی داشته و با سهم گرفتن در بخش‌های از کارهای دولتی به شکل رضاکارانه، تجربیات خوبی را کسب کنند.
وی اما می‌گوید: متاسفانه فعالیت رضاکاری در کشور بیشتر به یک مقطع تبدیل شده و جوانان که به شکل رضاکارانه فعالیت دارند برای شان کار داده نمی‌شود.
محمد یکی دیگر از جوانان رضاکار می‌گوید: بیش از ۳ سال است که به شکل رضاکار در بخش‌های تنظیفی و سایر بخش‌های دولتی فعالیت داشته اما تاکنون زمینه‌ی کار رسمی برای وی فراهم نشده است.
وی گفت: متاسفانه فرهنگ رضاکاری در کشور تبدیل به یک مقطع شده و امیدواریم که رضاکاری به یک مرحله برای جوانان تبدیل شود.
با این حال، ذبیح‌الله نورزاد، رییس امور فرهنگی جوانان رضاکار می‌گوید: خوشبختانه فرهنگ رضاکاری به اندازه کافی در کشور ترویج یافته و حدود بیش از ۱۶ هزار جوان رضاکار در سطح کشور در بخش‌های مختلف فعالیت‌ دارند.
آقای نورزاد از افزایش تعداد جوانان رضاکار در سطح کشور ابراز امیدواری کرده، گفت: تلاش‌ها جریان دارد تا زمینه کاریابی برای جوانان به ویژه جوانان رضاکار در سطح کشور فراهم گردد.
نبود کار برای جوانان تبدیل به یکی از معضلات بزرگ در کشور شده که همه‌ساله تعدادی زیادی از جوانان به دلیل نبود کار مجبور به ترک کشور شده و عازم کشورهای خارجی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا