آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی تهران می‌شود

وزارت خارجه ایران از سفر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه به تهران خبر داده است. این اولین سفر آقای بورل پس از کسب سمت مسئول ریاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران است.
به نقل از بی بی سی، آقای عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که در سفر روز دوشنبه( ۱۴ دلو)، آقای بورل قرار است با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و سایر مقامات ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کند.
جوسپ بورل از ماه میزان امسال سکاندار سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد و تا پیش از آن وزیرخارجه اسپانیا بود. او جانشین فدریکا موگرینی شده که به سبب مذاکرات هسته‌ای و برجام، نامش برای ایرانیان آشناست.
سفر آقای بورل در حالی انجام خواهد شد که سه کشور اروپایی طرف ایران در توافق هسته‌ای پس از گام پنجم ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند که تصمیم دارند تا میکانیزم حل اختلاف یا میکانیزم ماشه را فعال کنند.
سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان در بیانیه‌ای در روز ۲۴ جدی رسماً از فعال شدن سازوکار رفع اختلاف در توافق برجام خبر دادند.
در این نامه که به امضای وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان رسیده، آمده بود که «با توجه به اقدامات انجام شده توسط ایران، ما انتخاب دیگری به جز توسل به کمیسیون مشترک در چارچوب میکانیزم حل اختلاف نداریم».
سخنگوی وزارت امور خارجه: آقای جوزف بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا – که جانشین خانم فدریکا موگرینی شده است – برای نخستین بار پس از تصدی این سمت فردا به ایران سفر می‌کند و با وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا