آخرین اخبارافغانستانسیاست

حاشیه کنفرانس ژنو؛ رییس جمهور غنی با مقامات کشورهای مختلف دیدار کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در حاشیه سفر رسمی به ژنو، با مقامات کشورهای مختلف اشتراک کننده در این کنفرانس و برخی روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار کرد.


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در حاشیه سفر رسمی به ژنو، با مقامات کشورهای مختلف اشتراک کننده در این کنفرانس و برخی روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار کرد.
رییس جمهور غنی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، دیوید هیل معاون وزارت خارجه امریکا، ویجی کومار معاون دولت در امور خارجه هند و رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرده و روی موضوعات مختلف، از جمله روند صلح و مذاکرات با مخالفان مسلح دولت بحث کرد.
به نقل از ارگ، در دیدارهای جداگانه‌ای که رییس جمهور غنی با مقامات کشورهای مختلف داشت، روی روند صلح به رهبری افغانستان، همکاری کشورهای منطقه و آمادگی جامعه برای رسیدن به یک صلح پایدار صحبت شد.
رییس جمهور کشور در حاشیه کنفرانس ژنو در مورد افغانستان شام دیروز در اقامت‌گاهش با داکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این دیدار هردو جانب روی همکاری‌های اقتصادی و گسترش روابط میان افغانستان و ایران، مذاکرات صلح بین‌الافغانی و انتخابات بحث و گفت‌وگو کردند.
رییس جمهور غنی گفت که همکاری منطقه و جهان، به شمول ایران در روند صلح مهم می‌باشد.

رییس جمهور غنی با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد

در مقابل وزیر خارجه ایران از مذاکرات صلح بین‌الافغانی تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت نموده، گفت که کشورش آماده هر نوع همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریزم و افراطگرایی می‌باشد.
محمد اشرف غنی با ابراز امتنان از وزیر امور خارجه ایران، گفت که همکاری و مناسبات خوب افغانستان و ایران برای ثبات و توسعه اقتصادی منطقه مفید است.
همچنان محمد اشرف غنی با دیوید هیل معاون وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در امور سیاسی، دیدار کرد.

رییس جمهور غنی با معاون وزارت امور خارجه امریکا در امور سیاسی، دیدار کرد

در این دیدار، هر دو جانب در خصوص صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی، انتخابات و همکاری ایالات متحده امریکا با افغانستان در بخش‌های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.
رییس جمهور کشور گفت که صلح پایدار و باعزت خواست اساسی مردم افغانستان است و سیاسیون و نمایندگان اقشار مختلف در رابطه به پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغانستان اجماع دارند و این اجماع سراسری به حمایت همیشگی و مشورۀ دوامدار مردم افغانستان استوار می‌باشد.
از سویی هم، محمد اشرف غنی با داکتر ویجی کومار وزیر دولت در امور خارجۀ هند در خصوص مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، انتخابات و توسعۀ هرچه ‌بیشتر همکاری‌ها میان دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور غنی با وزیر دولت در امور خارجه هند دیدار کرد

در این دیدار که شام روز گذشته در اقامتگاه رییس جمهور در شهر ژنو سویس انجام شد، رییس جمهور غنی گفت که نسبت به هرزمان دیگر زمینه برای صلح فراهم شده است و افغانستان در این عرصه به همکاری‌های شرکای استراتژیک و کشورهای منطقه نیاز دارد.
رییس جمهور هند را دوست خوب افغانستان خواند و از همکاری‌های آن کشور به افغانستان در بخش‌های مختلف، قدردانی کرد.
وی افزود که افغانستان باثبات و پیشرفته، برای ثبات و توسعۀ همکاری‌های اقتصادی کشورهای منطقه، ارزش مفید استراتژیک دارد.
وزیر دولت در امور خارجۀ هند، گفت که کشورش در راستای صلح، ثبات و پیشرفت افغانستان به هرنوع همکاری آماده است و موصوف به نمایندگی از هند به رییس جمهور در رابطه به مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان و برگزاری بهتر انتخابات، از هر نوع همکاری اطمینان داد.
قرار است امروز آقای غنی در مورد روند صلح، انتخابات و مشارکت سیاسی مردم در این دو روند، در کنفرانس ژنو صحبت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا