آخرین اخبارامنیت و حوادثپاکستانسیاست

حافظ سعید به زودی محاکمه می‌شود

مسئولان در یک دادگاه مبارزه با هراس‌افکنی در پاکستان اعلام کرده‌اند که حافظ سعید رهبر حزب جماعت‌الدعوه به تاریخ هفتم مان دسمبر محاکمه می‌شود.

مسئولان در یک دادگاه مبارزه با هراس‌افکنی در پاکستان اعلام کرده‌اند که حافظ سعید رهبر حزب جماعت‌الدعوه به تاریخ هفتم مان دسمبر محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، یک دادگاه مبارزه با هراس‌افکنی در لاهور پاکستان اعلام کرده‌ است که به تاریخ هفتم ماه دسمبر علیه حافظ سعید به دلیل حمایت از تروریزم اقامه دعوا خواهد شد.
حافظ سعید رهبر حزب جماعت‌الدعوه و سایر رهبران این گروه متهم هستند که از طریق سازمان‌های خیریه پول جمع‌آوری کرده و هراس‌افکنان را حمایت مالی می‌کنند.
حافظ سعید بنیان‌گذار لشکر طیبه برای نقشش در حملات مرگبار سال ۲۰۰۸ در ممبای هند، در فهرست دهشت‌افکنان بین‌المللی ایالات متحده قرار گرفت.
امریکا همچنین برای معلوماتی که باعث به عدالت‌کشاندن حافظ سعید شود ۱۰ میلیون دالر انعام نیز گذاشته‌ بود.
حافظ سعید در ماه جولای در ایالت پنجاب بازداشت شد.
فشارهای بین‌المللی و بلند رفتن تنش‌ها با هند، حکومت پاکستان را واداشت تا فعالیت مؤسسات خیریه سعید را متوقف کند. حکومت پاکستان همچنین کنترول شفاخانه‌ها و مدارس دینی جماعت الدعوه را در دست گرفته‌ است.
گروه کاری اقدام مالی، پاکستان را به ‌دلیل عدم اقدام علیه لشکر طیبه و جماعت‌الدعوه در فهرست خاکستری قرار داده‌ است.
این گروه بین‌المللی، پرونده‌های پول‌شویی و تمویل هراس‌افکنان را نظارت می‌کند، پاکستان را در فهرست خاکستری قرار داد و اگر پاکستان در فهرست سیاه قرار بگیرد، معاملات این کشور با سایر تاسیسات مالی جهان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آن کشور بیش از حد دشوار خواهد شد و به اقتصاد پاکستان ضربه سهمگینی خواهد زد.
پیش از این چندین مقام بلندرتبۀ پاکستانی به ‌شمول نوازشریف؛ نخست‌وزیر پاکستان به جرم پولشویی، زندانی شده‌ بودند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا