آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

در همایش میلاد حضرت علی:

حاکمان باید عدالت اجتماعی را تامین کنند/ تبعیض عامل تباهی افغانستان است

خبرگزاری دید: شماری از سخنرانان در همایش بزرگداشت از میلاد حضرت علی در کابل، گفتند که مسئولیت حکومت جدید است تا عدالت اجتماعی را تامین کند. این سخنرانان همچنان تاکید کردند که تبعیض عامل تباهی کشور است.

 میلاد حضرت علی
از سیزدهم رجب روز میلاد حضرت علی امام اول شیعیان امروز سه شنبه (۲۶ دلو) در کابل بزرگداشت شد.
در این مراسم سخنرانان از ویژگی‌های شخصیتی و حکومت داری حضرت علی گفتند و تاکید کردند که حاکمان امروزی باید حضرت علی را الگو و سرمشق در حکومت داری قرار بدهند.
غلام حسین شیرزاد رایزن فرهنگی ایران در کابل که در این مراسم شرکت کرده بود گفت که یکی از ویژگی‌های حضرت علی در حکومت داری و خدمت به مردم صریح بودن و شفاف بودن در تمام امورات بود.
آقای شیرزاد تاکید کرد که دولت مردان امروزی باید با الگو گیری اسلامی بتوانند در تمام سطوح از مردم مسلمان به صورت همه جانبه حمایت کنند.

وی همچنان افزود که تامین عدالت اجتماعی یکی دیگر از اوصافی است که باید از سوی حاکمان امروزی لحاظ شود تا مردم تبعیض را در جامعه نبینند.
سیزدهم رجب ( سالروز ولادت حضرت علی) همه ساله در برخی کشورهای اسلامی تجلیل شده و این روز به عنوان یکی از روزهای مهم برای شیعیان محسوب می‌شود.
آقای شیرزاد همچنان گفت که جهاد در راه اسلام که یکی از ویژگی‌های حاکمان اسلامی است که باید در طول تاریخ برای جهاد آماده باشند تا بتوانند علیه دشمنان اسلام مبارزه کنند.
سید نادر شاه بحر عضو پیشین مجلس نمایندگان کشور نیز در این برنامه گفت که دولت مردان امروزی باید زمینه زندگی برابر را برای تمام شهروندان فراهم کنند و به گونه مستمر از بازارهای کشور نظارت کنند.
آقای بحر افزود که در تاریخ افغانستان تبعیض یکی از عوامل بحران و تباهی است که حکومت امروزی باید زمینه از بین بردن تبعیض را فراهم کند تا مردم خود را در آیینه حکومت برابر بیبنند.
وی افزود در شرایط کنونی مردم افغانستان در یک ناامیدی بزرگ به سر می‌برند و این وظیفه حکومت است عدالت را برای همه مردم یکسان اجرا کنند تا شهروندان به زندگی امیدوار شوند.
وی تاکید کرد که در شرایط بحران اقتصادی باید همواره از سوی مسئولان از بازارها نظارت صورت بگیرد.

آقای بحر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا