آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

حبیب‌الله آغا در باره روز معلم بدون اشاره به دختران: فضای امن تعلیمی برای آموزش ایجاد شده است

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت معارف در پیامی به مناسبت روز معلم بدون اشاره به محرومیت دختران از آموزش و تحصیل از ایجاد فضای امن برای آموزش و تعلیم در کشور سخن زده است.

مولوی حبیب‌الله آغا سرپرست وزارت معارف روز پنجشنبه (۱۳ میزان) روز جهانی معلم را تبریک گفته و از تلاش این وزارت برای ایجاد زمینه‌های بهتر تعلیمی خبر داده است.

او اما در پیامش اشاره‌ای به معلمان زندگی که بیکار شده و دخترانی که با محدودیت در آموزش و تحصیل مواجه هستند اشاره نکرده است.

مولوی حبیب‌الله آغا: بدون شک علوم و تجارب جوامع بشری در یک سیر تکاملی و صعودی از یک نسل به نسل‌های آینده و از یک کشور به سایر کشور ها انتقال یافته که جهان با گذشت هروز شاهد نو آوری‌های شگفت انگیز در بخش‌های مختلف علوم می باشد که این رشد سریع علوم در میان افراد جامعه صرفاً و صرفاً از طریق معلم و استاد مقدور بوده و می‌باشد.

در این پیام آمده: «بعد از فتح کابل از سوی ا‌.ا. افغانستان گلیم جنگ های چهل ساله در کشور جمع شده فضای آرام و صلح آمیز، همکاری و همدلی میان افغان ها به میان آمده و نسبت به هر وقتی دیگر زمینه بهتر تعلیمی و تربیتی برای فرزندان این مرزوبوم فراهم گردیده است. وزارت معارف در پرتو پلان ها و برنامه های مطروحه تعلیمی خویش، خود را به پیشگاه ملت مسلمان و علم پرور افغانستان، متعهد می داند تا سهولت های بهتر تعلیمی و تربیتی متوازن علوم عصری و اسلامی را برای هموطنان خویش در تمام نقاط افغانستان مهیا ساخته و در تحقق این آرمان بزرگ ملی و اسلامی از هیچ گونه تلاش دریغ نخواهد کرد»‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا