آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

حتا با دو نامزد، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود

به دنبال تهدید شورای تشریک مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از احتمال تحریم انتخابات ششم میزان، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که حتا با دو نامزد، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالعزیز ابراهیمی، از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات، به رسانه‎‌ها گفته که تمام آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است و روند عملیات این انتخابات به سرعت به پیش‌ می‌رود. او تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات با حضور ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آماده‌گی دارد، اما در صورت احتمال تحریم انتخابات، حاضر است این انتخابات را با دو نامزد نیز برگزار کند.
این در حالی است که پیش‌تر شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از احتمال تحریم انتخابات ششم میزان هشدار داده بود. این شورا اعلام کرده بود که از میان یازده عضو شورای تشریک مساعی نامزدان، دست‌کم هشت عضو آن روی تحریم انتخابات توافق کرده‌اند. این شورا نام‌های دسته‌های انتخاباتی را که روی تحریم انتخابات توافق کرده‌اند، رسانه‌ای نکرده است.
شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دلیل اقدام احتمالی‌شان را برای تحریم انتخابات، رسیده‌گی نشدن به خواست‌ها و پیشنهاد‌های‌شان از سوی حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی خوانده بود. این شورا سران حکومت وحدت ملی را که در انتخابات نامزد هستند، متهم کرده بود که از امکانات دولتی به صورت گسترده برای کمپین استفاده می‌‎کنند. حکومت این اتهام را رد کرده است.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شود. کمپین‌های نامزدان این انتخابات ـ هرچند به صورت کم‌رنگ ـ هشت روز قبل آغاز شد و جریان دارد. در این انتخابات ۱۸ نفر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا