آخرین اخبارجهان

طی سه روز

حدود ۳ هزار مسلمان در میانمار قتل عام شدند


سخنگوی شورای روهینگیای اروپا گفته است که در حملات ۳ روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان ۲ تا ۳ هزار مسلمان کشته شده‌اند.
آنیتا شاگ، سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفته است: در حملات ۳ روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان ۲ تا ۳ هزار مسلمان کشته شده‌اند.
وی افزوده است: این قتل عام مسلمانان میانمار نسبت به سال ۲۰۱۲ و اکتوبر گذشته صد برابر شده است. اوضاع هیچ‌گاه به این اندازه وخیم نبوده است.
سخنگوی شورای روهینگیای اروپا با بیان این‌که با یک نسل‌کشی آرام در آراکان مواجه هستیم، تصریح کرد: در قتل عامی که روز گذشته در روستای سائوپارای راتاهونگ صورت گرفت، بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مسلمان کشته شدند و در این کشتار تنها یک پسربچه زنده مانده است.
در همین حال، سازمان ملل متحد نیز مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده‌اند، به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیش‌ترین ظلم‌های انسانی در جهان قرار دارند» می‌شناسد.
از سوی دیگر، نور الاسلام، رییس سازمان ملی آراکان روهینگیا (ARNO) در مقر این سازمان در لندن گفت: بايد کمسیون مستقلى برای بررسی کشتار مسلمانان در ایالت آراکان میانمار و همچنین اجراى توصیه‌های گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد مسلمانان روهینگیا كه به رهبری کوفی عنان تهیه شده است، تشكيل شود.
گفتنی است در پی بروز درگیری در ایالت میانمار در سال ۲۰۱۲ میان بوداییان و مسلمانان تراژدی روهینگیا برملا شد. در این درگیری‌ها شمار بسیاری که اغلب آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دادند، کشته شدند؛ صدها خانه و محل کار سوزانده شده و هزاران نفر به دلیل وقایع خشونت‌بار مجبور به ترک این منطقه شدند.
در این راستا، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به دنبال اعزام نیروهای مذکور با انتشار اطلاعیه‌ای این اتفاق را نگران‌کننده دانست و دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور را به آرامش و احترام به حقوق بشر در خلال اجرای تدابیر امنیتی در آراکان فراخواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا