آخرین اخبارافغانستان

حدید:حکومت بیشتر در تلاش قدرت طلبی است تا مردم


اعضای شورای ولایتی بلخ در یک گردهمایی، ترور عفیف جمشیدی وکیل شورای ولایتی هرات را محکوم کرده و خواهان بازداشت عاملان آن شدند.
محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ، ضمن نکوهش این جنایت حکومت را به بی‎توجهی در تامین امنیت مردم متهم کرده و گفت که این حکومت بیشتر به فکر قدرت‎طلبی است تا جان مردم.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ ضمن محکوم کردن ترور عضو شورای ولایتی هرات و نگرانی از برنامه‎های حکومت برای مهندسی انتخابات، گفت:« بی جوابی‌های دولت نشان می‌دهد که بیشتر به فکر قدرت طلبی‌های خود است تا مردم، با این حال ممکن است انتخابات پیش رو برگزار نشود و اگر هم شود در این صورت شاهد دفن دموکراسی خواهیم بود.»
رییس شورای ولایتی بلخ خواستار بازداشت عاملان ترور عفیف جمشیدی شده و حمله بر وکیل هرات را، حمله بر کل باشندگان این ولایت دانست.
در همین حال، حمید صفوت رییس اتحادیه نهادهای مدنی بلخ با نکوهش این ترور، از افزایش افراد مسلح غیر مسئول در شهرها ابراز نگرانی کرد.
وی، به خبرگزاری دید گفت:« افراد مسلح غیر مسئول هر روز بیشتر می‌شوند و این نشان‎دهنده سربازگیری‌های دولت برای انتخابات آینده است.»
از سویی‎هم، رییس عبدالخالق وکیل مردم بلخ در شورای ولایتی نیز از کشته شدن آقای عفیف جمشیدی ابراز تاسف کرده گفت: «دولت باید سیاست‌اش را تغییر بدهد، این‎که هم مدعی تامین امنیت‌مان باشد و هم ما را بکشد درست نیست.»
عفیف جمشیدی عضو شورای ولایتی هرات، هفته گذشته توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا