آخرین اخبارافغانستانسیاست

حدید: چرا عاملان استخبارات خارجی مجازات نمی‌شوند؟

محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ در محفل بزرگ‌داشت از بیست و ششمین سال‌گرد پیروزی جهاد مردم افغانستان گفت که عده‌ای بر این باورند که دخالت کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در افغانستان باعث ادامه جنگ در این کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، تالار مقام ولایت بلخ، امروز یکشنبه (نهم، ثور) میزبان مهمانان زیادی از جمله دیپلمات‌های کشورهای حاضر در بلخ، معاون والی بلخ، نماینده‌های شورای ولایتی و علما بود.
رییس شورای ولایتی بلخ گفت:عده‌ای بر این باور هستند که دخالت کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در افغانستان، باعث ادامه جنگ در این کشور شده است اما یک سوال همواره در ذهن مردم وجود دارد و آن این است که چرا عاملان استخبارات خارجی مجازات نمی‌شوند؟
در همین‌ حال، محمد بشیر توحیدی معاون والی بلخ گفت: جهاد و مقاومت مردم افغانستان به بهای بسیار سنگینی به دست آمده و نباید از آن به راحتی گذشت.
آقای توحیدی اضافه کرد که این جهاد به قیمت دومیلیون شهید، ۵ ملیون آوره و صدها هزار معلول تمام شده است.
آقای توحیدی در آخر، پیام عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی و پیام محمداسحاق رهگذر والی بلخ را به خوانش گرفت که در بخشی از آن گفته شده است: ما هم‌چنان در سنگرها برای رفاه، امنیت و آزادی مردم می‌جنگیم.
هشتم ثور سال ۱۳۷۱، مصادف است با پیروزی ۱۴ سال جهاد و مقاومت مردم افغانستان در برابر حکومت داکتر نجیب که تحت‌‍الحمایه شوروی سابق بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا