آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ناتو:

حضور ما در افغانستان برای ایجاد یک راه حل صلح‌آمیز است

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در دیدار با «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده در واشنگتن دی سی گفته است که حضور ما در افغانستان به خاطر ایجاد شرایط برای یک راه حل صلح آمیز است.

به گزارش خبرگزاری دید، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید گفته است که ناتو برای آموزش، کمک و مشوره‌دهی به سربازان افغانستان در آنجا حضور داریم تا آن‌ها خود بتوانند امنیت و ثبات کشورشان را به دست گیرند.

دبیر کل ناتو در دیدار با پاتریک شاناهان در پنتاگون، ضمن استقبال از مذاکرات با گروه طالبان گفته است:« دلیل حضور ناتو در افغانستان، ایجاد شرایط برای یک راه حل مسالمت آمیز است و این که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه امن برای تروریستان بدل نخواهد شد.»

این مقام بلندپایه ناتو همچنان تاکید کرده است که گروه طالبان هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهد شد، بنابراین، آن‌ها باید بنشینند و مذاکره کنند.

وی در رابطه به حضور نیروهای ناتو در افغانستان افزوده است:« ما بیشتر از حد ضرورت در این کشور نمی‌مانیم، اما تا به وجود آمدن یک وضعیت مطلوب آنجا را ترک هم نخواهیم کرد.»

ینس استولتنبرگ همچنان گفته است که قضاوت در باره خروج نیروها از افغانستان هنوز زود است، به خاطر این که آنچه اکنون ما باید انجام دهیم این است که از تلاش‌های آقای خلیلزاد حمایت کنیم.

وی در ادامه افزوده است:« ما با یالات متحده در ارتباط نزدیک قرار داریم.»

این گفته‌های دبیر کل ناتو در حالی مطرح می‌شود که اخیراً خبرهای مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان طی ۱۸ ماه در رسانه‌ها پخش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا