آخرین اخبارافغانستانزنان

حضور کم‌رنگ زنان در انتخابات شورای ولسوالی بدخشان

شمارى ازمسئولان محلى ولايت بدخشان طی نشستی زير نام «جندر و مشارکت زنان» حضور زنان در انتخابات شورای ولسوالی این ولایت را کم‌رنگ و نگران‌کننده خواندند.


شمارى ازمسئولان محلى ولايت بدخشان طی نشستی زير نام «جندر و مشارکت زنان» حضور زنان در انتخابات شورای ولسوالی این ولایت را کم‌رنگ و نگران‌کننده خواندند.
به گزارش خبرگزاری دید، تاکنون ۴۲۰ نفر در شوراهاى ولسوالی در سطح ولایت بدخشان نامزد شده‌اند که از جمله (۶۲) تن‌شان را زنان تشکیل می‌دهند.
مسئولان محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که عدم اطلاع‌رسانی درست و ناامنی در این ولایت باعث شده است که حضور زنان در انتخابات شورای ولسوالی‌ها کم‌رنگ باشد. ذوالفنون حسام ناطق رییس امور زنان ولایت بدخشان گفته است که ولسوالی‌های راغستان و کران ومنجان جزء ولسوالی‌هایی است که هیچ نامزد زنی در آن‌ها نتوانسته در انتخابات شورای ولسوالی‌ها راه پیدا کند.
به گفته رییس امور زنان ولایت بدخشان، دلیل عدم حضور زنان در انتخابات شورای ولسوالی‌ها نبود زنان ۱۲ پاس در این ولسوالی‌ها است.
سایره سباعالمیار عضو شورای ولایتی بدخشان، اما دلیل اساسى اشتراک نکردن زنان را درانتخابات شوراى ولسوالى، عدم آگاهی آن‌ها خوانده و می‌گوید که زنان تحصیل‌کرده دراین ولسوالی‌ها و به خصوص ولسوالی راغستان وکران ومنجان وجود دارد؛ اما پروسه آگاهی دهی برای زنان دراین دو ولسوالی خيلى ضعیف بوده و همین موضوع باعث کمرنگی حضور زنان در انتخابات شورای ولسوالی شده است.
گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که در ۱۲۰ ولسوالی در سراسر افغانستان هیچ نامزد زنی کاندید نشده است و به همین دلیل انتخابات شورای ولسوالی‌ها که قرار بود در ۲۸ میزان برگزار شود، به تعویق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا