آخرین اخبارافغانستانگزارش

حفیظ منصور: استاد عطا چهره ماندگار چهار دهه جهاد و مقاومت است

شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان، همایش تقدیر از سه دهه مبارزات ماندگار استاد عطامحمد نور والی بلخ را با حضور مقامات بلند رتبه حکومت، اعضای مجلس نمایندگان، فرماندهان جهادی و هزاران شهروند کشور، در کابل برگزار کرد.
در این همایش که از سوی جوانان برگزار شده بود، از سه دهه مبارزه و خدمت والی بلخ تقدیر شده و سخنرانان همایش او را سیاست‎مدار برجسته خوانده و یکی از وزنه‎های سنگین سیاست در کشور دانستند.
حفیظ منصور، عضو مجلس نمایندگان و از چهره‏های نزدیک به عطا محمد نور، از رهبران حکومت می‏خواهد که دسیسه‎سازی علیه استاد عطا محمد نور را کنار بگذارد و از در مفاهمه و همگرایی با او کنار بیاید و به خواست‏های مشروع ایشان پاسخ مثبت دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، حفیظ منصور می‏گوید، اگر غنی و عبدالله رضایت عطا محمد نور را حاصل نکنند، ضرر کلان خواهند کرد و جبران آن نیز خیلی سنگین خواهد بود.
حفیظ منصور که در این همایش سخنرانی کرد، استاد عطامحمد نور را چهره ماندگار در چهار دهه جهاد و مقاومت مردم افغانستان علیه تجاوز بیگانگان خواند و از کارنامه‌های درخشانش تقدیر کرد و همچنان تاکید نمود که عطا محمد نور، ما را سر بلند ساخته است و باید سپاسگزار او باشیم.


عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان در این همایش گفت که استاد عطا که در آوان جوانی به صف جهاد پیوسته، با مبارزه مداوم و پایدار توانست برجسته‌گی‌های بزرگ جهادی و سیاسی کسب نماید و پس از آن نقش اساسی و تعیین کننده در ثبات و سازندگی کشور ایفا کرده است.
آقای منصور، می‏گوید:« استاد عطا، پس از ختم پایان دوران جهاد در صف دولت‌داری پیوسته و با خردمندی توانست بلخ را به نماد ثبات و سازندگی مبدل کند و بلخ یک نمونه از دولت داری خوب در افغانستان است که باقی باید از وی یاد بیگرند.»
این نماینده مجلس در خصوص دسیسه‏ها علیه والی بلخ می‏افزاید: «ادامه روند دسیسه‌سازی کشور را به سمت بحران سوق خواهد داد.»
در همین حال، عبدالستار مراد وزیر پیشین اقتصاد و از اعضای ارشد جمعیت اسلامی که در همایش حضور یافته بود، استاد عطا را از سیاست‏مداران برجسته توصیف کرد که همواره توطیه‏ها را با زیرکی تمام خنثی کرده است.
از سویی هم، زکریا زکریا عضو دیگر مجلس نمایندگان و از سخنرانان این همایش سه دهه کارنامه والی بلخ را به نیکویی یاد کرد و تاکید کرد که عطا محمد نور، پایدار خواهد ماند و « بیدی نیست که از این بادها بلرزد.»
عطا محمد نور، والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و از اعضای برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، در پیامی از برگزار کنندگان این همایش قدر‏دانی کرده و جوانان را آینده با ثبات کشور خوانده است.
آقای نور، در بخشی از پیامش در باره برنامه ایتلاف ملی برای نجات افغانستان اشاره کرده و خاطر نشان کرده است که بزودی این جریان سیاسی اعلام موجودیت خواهد کرد.
پیش از این نیز مجلس سنای کشور از حکومت خواسته است که به دسیسه‎سازی علیه عطا محمد نور، پایان دهد که به سود افغانستان نیست.
در این همایش بزرگ مردمی، به پاس یک عمر مبارزه و خدمت عطا محمد نور، لوح تقدیری نیز از سوی برگزار کنندگان همایش برای او تفویض شد که از سوی فرهاد عظیمی به نمایندگی از والی بلخ دریافت گردید.
عطا محمد نور، یکی از سیاست‎مداران مطرح افغانستان و جدی‎ترین منتقد آنچه که انحصارگرایی و توتالیتریزم در حکومت خوانده می‎شود، است.


اختر سهیل – خبرگزاری دید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا