آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

حقوق بشر به طالبان: به رنج مردم پایان دهید و به میز مذاکره بازگردید

کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور از گروه طالبان خواسته که به رنج مردم پایان داده و به میز مذاکرات برگردند.


به گزارش خبرگزاری دید: کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز شنبه (۱۹ سرطان) در یک خبرنامه از طالبان خواست تا اگر به خواست و حقوق مردم احترام قائل هستند با توقف جنگ و بازگشت به میز مذاکره، آن را در عمل ثابت کنند و به رنج‌های مردم پایان دهند.
در خبرنامه این کمیسیون آمده است که گسترش بی‌سابقهٔ جنگ و تشدید خشونت‌ها در این اواخر سبب تلفات صدها غیرنظامی، بیجاشدن هزاران تن، سلب شدن حق گشت‌وگذار، دسترسی نداشتن شمار زیادی از بیجاشدگان به سرپناه، مواد غذایی، خدمات صحی و آموزشی و دیگر حقوق‌بشری و بشردوستانه شده، در حالی که کشور درگیر ویروس کرونا نیز است.
این کمیسیون همچنان می‌گوید: «مسدود شدن راه‌های بخش‌هایی از کشور سبب کم‌یابی و افزایش قیمت خدمات، مواد اولیه و اساسی، و همزمان با بیکاری، تخریب و غارت اموال مردم و ویرانی تأسیسات عمومی، موجب فقر و محرومیت بیشتر مردم شده است که به ‌شدت رنج‌آور و نگران‌کننده است».
خبرنامه افزوده، در این وضعیت هیچ کاری مهم‌تر از عمل به خواست اجماع مردم به توقف جنگ نیست. مردم قربانیان اصلی آن بوده‌اند و اگر طرف‌ها، به‌ ویژه گروه طالبان، به خواست و حقوق مردم احترام قائل‌اند، باید با توقف جنگ و بازگشت به میز مذاکره، آن را در عمل ثابت کنند و به رنج‌های مردم پایان دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا